Vestfold

Vestfold Lokallag ble stiftet i 1972, og er med dette Norges eldste lokallag. Det ble bestemt på landsmøtet i 2021 at alle fylkeslag skulle endre navn til lokallag. Vi dekker fremdeles det samme området og har medlemmer fra Larvik i sør til Sande i nord.

Likepersoner | Siste nytt fra Vestfold | Støtt lokallaget

Styre 2023

Henvendelser til lokallaget (unntatt likepersonsamtaler) sendes til vestfold@autismeforeningen.no eller ved å kontakte leder Lillian Gotteberg på tlf. 905 68 966. Henvendelser kan også sendes pr. post eller i Digipost.

Lillian GottebergLeder og likeperson

Inger Lill Storm Arnesen Nestleder

Gro RohdeSekretær, likeperson og webansvarlig

Kamilla Løsnes SimonsenØkonomiansvarlig
Hanna Camilla Kullander Styremedlem og studieleder
Hilde Lindsverk – Vara
Annette Maarud – vara
Karianne SkovholtVara

Telefontid: Mandag til torsdag kl. 17:00 – 19:00. Ikke i helger og skolens ferier.

Likepersoner

Vår likepersonstjeneste er et av de viktigste tilbudene vi har i Autismeforeningen i Norge (AiN). En likeperson er en person som selv har en diagnose eller er pårørende. Likepersonen gir informasjon og veiledning, slik at den andre kan ta egne valg utfra egen situasjon og virkelighet.

En likeperson er en som selv har erfaring med det du går gjennom. Det vil si at de kanskje selv har barn med ASD, eller det kan også være søsken til personer med autisme. Hvis du trenger noen å snakke med kan ofte en likeperson fra være en god samtalepartner. Likepersonen er ikke fagperson, og gir derfor ikke medisinske eller juridiske råd.

Likepersonene er også tilgjengelig for pårørende, og noen av våre likepersoner er også selv pårørende.

Likepersoner er frivillige, og vi oppfordrer alle som tar kontakt om å respektere dette og ikke tar kontakt utenfor den tiden som er spesifisert på de enkelte lokallagenes likepersonsider.

Likepersonstjenesten utføres på frivillig basis og er gratis. Alle likepersoner har gjennomgått kurs og er pålagt taushetsplikt.

Telefontid likeperson: Mandag til torsdag kl. 17:00-19:00. Ikke i helger og skolens ferier.

Sondre Bogen-Straume, autist

Sondre bor i Tønsberg og har flere års erfaring som likeperson. Sondre arrangerer samtalegruppe for ungdom og voksne med asperger/ autisme og holder kurs om ASD.

Gro Rohde, sekretær – pårørende –

Bor i Larvik. Lang erfaring som likeperson i barneautisme (infantilautisme), atypisk autisme og uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelse med tilleggsdiagnoser.

Lillian Sandnes Gotteberg, leder- pårørende

Bor i Larvik. Har erfaring med barneautisme og asperger syndrom.

Oversikt over likepersoner i andre lokallag finner du her.

Postadresse:
Autismeforeningen i Norge Vestfold lokallag