Kurskataloger (2018)

Oslo og omegn bugner av muligheter for alle som vil lære om autismespekter diagnoser og relaterte temaer. Her kommer en oversikt over kurskatalogene for 2018. Husk også å sjekke kalenderen vår, som inneholder en oversikt over eksterne kurs (delt i kurs på dagtid og kurs på kveldstid eller i helgene).

Read More →

Ti tips for en gladere jul

En tilpasset julefeiring er den beste gaven vi kan gi! I denne artikkelen finner du tips om tilrettelegging, men det finnes ingen oppskrift som passer for alle. Spør (eller tenk grundig gjennom) hva familiemedlemmet med autisme gleder seg til, gruer seg til eller forventer. Svarene kan overraske deg.

8 tegn på at du er en flink pappa

Hva har fedrene i fylkeslaget til felles med kjendispappaer som John Travolta og Sylvester Stallone? De er alle flinke foreldre til barn med autisme/Asperger! I denne artikkelen kan du lese om 8 tegn på at du er en flink pappa.

Se mulighetene for ASK

Dette er et innlegg i serien Månedens skoletips (2016/2017)

Oktober er den internasjonale ASK-måneden, når fokus rettes mot alternativ- og supplerende kommunikasjon. Enten ASK allerede er en del av hverdagen din eller ikke, er det nye muligheter å finne i denne artikkelen. Vi tipser om produktnyheter, andre nye ressurser og kurs.

Årets inspirerende ASK-brukere

Oktober er den internasjonale ASK-måneden, når fokus rettes mot alternativ- og supplerende kommunikasjon. I denne artikkelen får du lese om 10 unge personer som har fått hjelp til å kommunisere og leve meningsfylte liv.