Akershus

Akershus lokallag har 992 medlemmer pr. desember 2022 – blir du medlem nr. 1000? Vi ønsker å gi en liten overraskelse til vårt tusende medlem.

Husk at alle kan bli medlem – både personer som selv har diagnose, familiemedlemmer og tjenestegivere/fagfolk. Fyll ut innmeldingsskjemaet i dag!

OM LOKALLAGET
Akershus lokallag har ingen ansatte, men takket være våre frivillige, er vi et aktivt lokallag med et bredt tilbud. Akershus lokallag satser som oftest på gratis arrangementer, men i ny og ne krever vi en egenandel. Da kan du gjerne bruke Vipps. Vil du gi en flott gave til lokallaget, kan du støtte oss med din Grasrotandel.

Tilbudet vårt varierer fra år til år (særlig under pandemien), men arbeidet som vi gjør kan deles i følgende kategorier:

SAMFUNNSRETTEDE TILTAK
Lokallaget arrangerer årlige skoleseminarer, står på stands, holder foredrag og stiller opp på møter med helsevesenet, kommuner og andre.

INFORMASJONSARBEID
Lokallaget skriver innlegg til nettsiden vår og til foreningens medlemsblad og lokale aviser. Følg oss gjerne på facebook og via nyhetsbrevet.

DEMOKRATISK FORENINGSARBEID:
Lokallaget drives av styremedlemmer som velges på årsmøtet. Styret representerer lokallaget på Autismeforeningens nasjonale møter. Styret representerer også lokallaget på møter i Studieforbundet Funkis i Akershus og Funksjonshemmedes fellesorganisasjon (FFO) i Viken

KONTAKTINFORMASJON OG ORGANISASJONSNUMMER:
Du kan ta kontakt oss på akershus@autismeforeningen.no, på facebook eller på tlf. 414 21 202.

Organisasjonsnummeret vårt er 992092785.

14. desember 2022
31. desember 2022