Temakveld om rettigheter

Autismeforeningen Vestfold lokallag har et godt samarbeid med Autismeavdelingen, Glenne regionale senter for autisme. I den forbindelse arrangerer vi nå: Temakveld for foreldre og pårørende til barn og ungdom med autisme.

Tid: Torsdag 13. april kl 18 – 20 og Tirsdag 18. april kl 18 – 20.

Sted: Fogdeveien 55, 3184 Borre.

Deltakelse på møtet er gratis, reise må hvert enkelt dekke selv.

Møtet 13. april vil ta for seg rettigheter for barn opp til 16 år. KURSET ER FULT INGEN LEDIGE PLASSER

Møtet 18. april vil ta for seg rettigheter for ungdom fra 16 år og opp i voksenlivet

Vi har en max grense på 25 personer pr temakveld, først til mølla prinsippet.

Det er ikke noe krav om at dere er medlem i foreningen for å kunne delta på møtene. Tema vil være: kommunale tjenester og ytelser, tjenester fra NAV som hjelpe og grunnstønad, hjelpemidler, veien videre fra videregående og informasjon om foreningens tilbud.

Møtene vil bli ledet av: Maria Josefsen Gundersen, Lillian Gotteberg og Gro Rohde.

Vi har alle sammen lang erfaring fra det å være foreldre til barn og unge voksne med diagnoser. Vi har alle sammen verv i Autismeforeningen Vestfold lokallag og vi har taushetsplikt.

Terje Wårheim (ass. avdelingssjef, Autismeavd.) og Vibeke Kveil (saksbehandler i behandlingsteam barn, Autismeavd.) vil være til stede begge kvelder.

Vi har tenkt å ha litt bevertning på møtene (rundstykker eller bagetter), derfor er vi avhengig av bindende påmelding. For enkelhetsskyld setter vi samme påmeldingsfrist. I påmeldingen må vi vite navn, adresse, tlf, fødselsdato (dd.mm.åååå) på de som skal delta, samt om det er noen allergi behov. Vi registrerer våre møter via FUNKIS derfor har vi behov for disse opplysningene. Bindende påmelding sendes på mail til: gro.rohde@autismeforeningen.no innen 11 april kl 12.

Gleder oss til å møte dere! Har dere spørsmål ring: Lillian: 41426715 eller Gro: 97968782

Kan vi ikke ta tlf når dere ringer, tar vi kontakt så fort vi har anledning.

Logg inn