Telemark

Telemark har om lag 280 medlemmer fordelt på familier, fagfolk og støttemedlemmer. Foreningen arbeider blant annet med å spre informasjon om autisme og arrangere hyggelige aktiviteter for hele familien.

Leder: Helene Kværnø
Nestleder: Hanne Cecilie Larsen
Sekretær: Synnøve Lund
Kasserer: Jørann Kristiansen
Styremedlem: Torild Kleiv
Styremedlem. Anita Reidarsen
Styremedlem: Monica Samland Lund

Varamedlemmer: Rob Louwe og Fred Ronny Brox Johansen
Studieleder: Helene Kværnø
Likepersonkontakt: Torild Kleiv
Kontakt oss på telemark@autismeforeningen.no

Beskrivelse

Autismeforeningen i Norge er en forening for mennesker med autisme, Asperger syndrom, deres foreldre, fagfolk og andre interesserte.
Vi siterer fra vedtektene: «Fylkeslaget er en sammenslutning av foreldre (pårørende) til mennesker med autisme, Asperger syndrom, og andre interesserte. Et medlemskap gjelder landsforeningen sentralt som fylkeslaget i bostedsfylket.» Det gir altså i tillegg til foreldre (pårørende) en mulighet for fagfolk og andre interesserte å melde seg inn. Som medlem vil du få del i de aktiviteter som fylkeslaget arrangerer, samt tilsendt fagtidsskriftet «Autisme i dag», samt tilbud om kurs, møter og seminarer.
Foreningen arbeider blant annet med å spre informasjon om autisme. Vi arbeider for at samfunnet skal gjøre sin plikt overfor mennesker med autisme og deres familie.

Likepersonsarbeid

Det kan være godt å snakke med en likesinnet, og vi som er likepersoner deler gjerne av vår erfaring. Etter at diagnosen er satt, sitter vi ofte igjen med mange spørsmål og ønsker kontakt med andre i samme situasjon, eller noen som har vært igjennom det samme.
Fylkeslaget har likepersoner som selv er pårørende med barn og ungdommer med diagnose innen autismespekteret.
Vi er ikke fagpersoner, men kan være en samtalepartner, som lytter til dine utfordringer. Likepersonene har taushetsplikt.

Merk at denne tjenesten er forbeholdt medlemmene av Telemark fylkeslag, som har betalt sin medlemskontigent.
Send gjerne en mail til oss for å avtale samtale telemark@autismeforeningen.no
Likepersoner i Telemark:
Torild Kleiv (99525020)

Alle styremedlemmer er også likepersoner i Telemark.
For medlemmer i øvre Telemark:
Elin Normann (48287767)
Er det spørsmål til mennesker som selv har diagnose, så har vi mulighet til å ta kontakt med noen ressurspersoner.

5. oktober 2022
12. november 2022 - 13. november 2022