Årsmøte 2018

Årsmøte er satt til lørdag 10. februar 2018. Vi skal til Farris bad og du kan velge selv om du vil overnatte eller bare komme på dagen. Vi håper du har mulighet til å komme! Last ned invitasjon på påmelding

Familiehelg på Skinnarbu 2018

Familiehelg på Skinnarbu Fredag 16. – søndag 18. mars 2018 I likhet med i fjor, så inviterer vi i Telemark Autismeforening til en ny tur til Skinnarbu Nasjonalparkhotell. Vi håper at mange av dere blir med på årets vintertur! Last ned invitasjon og påmelding

INVITASJON TIL SOSIALT TREFF  OG OMVISNING PÅ GREP

INVITASJON TIL SOSIALT TREFF OG OMVISNING PÅ GREP

ONSDAG 11.OKTOBER KL.19.00 Kurskomitèen har den glede å invitere dere til en hyggelig kveld i lokalene til Grep på Rødmyr i Skien. Det vil bli omvisning, informasjon om mulighetene de tilbyr og enkel servering. Autismeforeningen spanderer  Vi vet at dette er midt i høstferien og at det er kort frist, men håper det likevel […]

Read More →

Treff for voksne med diagnose

Vi møtes på Down Town bowling 30. mai. klokken 17.45. Vi bowler fra 18.00 – 19.00 Påmelding: Send mail til telemark@autismeforeningen.no innen 26. mai. Fristen ble dessverre kort på grunn av sykdom. Gleder oss til å se dere! Flott hvis dere tenker ut flere forslag for neste gang vi skal treffes. Hilsen Helene og Monica

Read More →

Presentasjoner fra «Godt liv i egen bolig»

Den  21.03.2017 arrangerte Autismeforeningen Telemark kurs med tema godt liv i egen bolig. Her finner du presentasjonene fra foredragsholderne. HAVO Tage Lien Svein Olav Kolset

Dokumentarserie TV 2

Teddy TV er i gang med en ny dokumentarserie for TV 2 der vi har fokus på inkluderende arbeidsliv, og leter i den forbindelse etter mennesker med blant annet Aspergers syndrom og autisme som ønsker hjelp til å komme seg ut i jobb. Les mer her: Informasjon Employable Me

Kursrekke våren 2017 fra Sykehuset Telemark

Under finner du kursrekken for våren 2017 fra Sykehuset Telemark ved Barne- og ungdomsklinikken (BUK), Avdeling for barn og unges psykiske helse (ABUP), Seksjon for autismespekterforstyrrelser (SAF). For foresatte til barn med autismespekterdiagnose er kursene gratis. Last ned kursrekke våren 2017

Invitasjon søskengruppe

Hvordan kan det være å ha søsken/barn med Autismespekterforstyrrelse (ASF)? Med denne overskriften ønsker vi å invitere dere til en temadag på Den Røde skolen (Gjerpen barneskole) i Skien Lørdag 22.oktober kl. 10.30 – 14.00. Målgruppen er foreldre/foresatte og søsken til personer med ASF.

DANMARK 8. – 11. SEPTEMBER 2016

Tiden er igjen inne for å invitere til årets Danmarkstur! Vi fortsetter tradisjonen og reiser til det populære familiesenteret Skallerup Klit. Senteret har mange aktiviteter for små og store og ligger 20 km fra Hirtshals.

Invitasjon fagdag 22. oktober

Telemark fylkeslag ønsker velkommen til fagdag 22.oktober på Gjerpen menighetshus. Fra barn til voksen: videregående opplæring, arbeid og egen bolig. Program 08.30 – 09.00     Registrering 09.00 – 09.45      Åpning. Litt om HAVO, organisering av tjenester, psykisk helse. Terje Baasland, HAVO (Habiliteringstjenesten for voksne) 10.00 – 10.30      Ansvarsgruppens funksjon. Ingvild Hårstad, koordinator for ansvarsgrupper i […]