Søskengruppe

Dette er et gruppetilbud for søsken i alderen 9-12 år som har en bror eller søster med funksjonsnedsettelse. På søskengruppen får barna treffe andre som er i en lignende situasjon og får utveksle erfaringer.  For mer informasjon om datoer og hvordan melde seg på se:Søskengruppe

Livsmestringskurs høsten 2017

Livsstyrketrening (LST) er et mestringskurs i gruppe, med hensikt å veilede deg til å mestre hverdagens utfordringer. Utgangspunktet for LST er at tanker, følelser og kroppslige reaksjonerhenger sammen. For mer informasjon se kurs folder livsstyrketrening kursbrosjyre

Kurs for pårørende til vokse med langvarig sykdom sept/okt-17

Kurs for pårørende til voksne med langvarig sykdom med temaer som: Hvordan ta vare på seg selv som pårørende, oppmerksomt nærvær, sette egne grenser og erfaringsutveksling. Arrangør : Sykehuset Østfold For mere informasjon se :https://sykehuset-ostfold.no/arrangementer/kurs-for-parorende-2017-09-

SOMMERFEST 2017

Vi gleder oss til sommerfesten på fredag 9.6!! Ca 60 påmeldte??? Vi krysser fingrene for at det ikke blir regn! Men skulle det komme regn så blir det likevel sommerfest! Da griller vi under tak og spiser inne? På invitasjonen står det hva du skal ha med og hva vi i Autismeforeningen ordner. ☀️☀️Velkommen!!! ☀️☀️

SOMMERFEST 2017

Autismeforeningen i Østfold arrangerer igjen sommerfest for sine medlemmer med familier! Tradisjonen tro arrangeres dette på vakre Jeløya, Moss. Det rigges til utegrilling på utsiden av kafèen på Alby (Galleri F15), og vi sitter ute dersom været er godt. Vi har også mulighet for å spise inne ved dårlig vær. Vi stiller med fellesgriller,salat,potetsalat,dressing og […]