Stress og kognitiv overbelastning

Det var fullt hus på årsmøteseminaret vårt om stress og kognitiv overbelastning. De fleste som deltok ønsket å få et kopi av presentasjonen. Den er lagt ut her.

Månedens rettighet: Kvalitetskrav

Er du misfornøyd med kommunens helse- og omsorgstjenester (for eksempel avlastning, støttekontakt eller bolig)?  Her finner du informasjon om hva du kan forvente ift tjenestekvalitet.

Månedens skoletips: Gruppearbeid

I denne artikkelen kan du lære om tilrettelegging av gruppearbeid i klassen. Vi har tatt utgangspunkt i et veiledningshefte utgitt av Statped Midt for noen år siden.

Jenter og vennskap/fellesskap

Mye nytt har blitt skrevet om jenter med autisme/Asperger siden Verdens kvinnedag i 2014. Her sakser vi fra de nye artiklene  med fokus på vennskap og fellesskap (som er fylkeslagets nytt satsningsområde). Har du eller dattera di noe til felles med disse jentene? Den yngste er 8 år og den eldste (Temple Grandin) er hele […]

Nytt om epilepsi

I anledning den Internasjonale epilepsidagen presenterer vi nyheter om epilepsi. Her finner du både linker til nyttige artikler og tips om nye bøker, hefter og filmer.