Stopp trakasseringen!

Andreas hadde nettopp fått diagnosen autisme. Da foreldrene informerte læreren, svarte han krast at det var likegyldig for ham om Andreas var autist eller astronaut. Saken sjokkerte alle som leste reportasjen på tv2.no. Har du opplevd noe lignende gjentatte ganger? Da kan det være snakk om trakassering. Men hva er trakassering og hvilken beskyttelse har vi?

Read More →

Stopp diskrimineringen av pårørende!

Diskriminerings- og tilgjengelighetsloven § 4  forbyr diskriminering på grunn av nedsatt funksjonsevne. Visste du at dette også omfatter diskriminering av pårørende?

Elever i konflikt

I denne artikkelen forteller vi om fem relevante prinsipper om forebygging og håndtering av konflikter. Prinsippene gjelder hjemme og i andre arenaer, men vi skal fokusere på konflikter på skolen. Artikkelen er inspirert av kapittel 6 i den den klassiske læreboka «Barn og ungdommer med Asperger syndrom: prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet.» […]

Legg til rette for Jon Blund

Her finner du noen spennende produktnyheter. Linkene er kun til informasjon og er ikke en anbefaling, verken av produktene eller de kommersielle nettsidene som vi linker til.

Stress og kognitiv overbelastning

Det var fullt hus på årsmøteseminaret vårt om stress og kognitiv overbelastning. De fleste som deltok ønsket å få et kopi av presentasjonen. Den er lagt ut her.