Eksterne fritidstilbud i Oslo

Her samler vi tips om eksterne fritidstilbud. Lista er til informasjon og er ikke en anbefaling.

Nye tips legges ut fortløpende. Gamle tips kan dessverre være utdaterte. Si fra hvis du oppdager at noe på lista ikke lenger tilbys eller bør få en ny link.

Ta også kontakt hvis du vet om andre tilbud som kan være av interesse.

2022

• DiamantVolley (Nordstrand, Stovner) er tilpasset den enkelt utøvers ferdighetsnivå. Personer med og uten utviklingshemming spiller sammen, og det er fint å ta med søsken, familie eller ledsager på trening.
  • Bordtennis er et nytt paraidretttilbud fra Nordstrand IF.

2021

• STAR er et tilrettelagt baskettilbud. Ammerud og Klemetsrud/Aker har STAR-lag. Kontaktinformasjon finner du her under «lagene.»
  • BUL-Ung er et treningstilbud til personer med utviklingshemning.
  • Sang og musikk for alle er et tilbud for barn og unge med familie, arrangert av Dissimilis. I oktober 2021 arrangerer de musikkstund i bydel Gamle Oslo (Grønland ).
  • Tilrettelagt judo er et nytt tilbud fra Sagene IF.
  • Den Norske Turistforening i Oslo og omegn har et tilrettelagt tilbud, f.eks. tur med bålkos ved Sognsvann. De tilbyr også «Aktiv i 100»-turer som går til og fra samme sted hele året. De kan dermed være et mer forutsigbart tilbud selv om det ikke er rettet spesielt mot personer med funksjonshemning.

2019

• «United by Music» er en internasjonal organisasjon for musikere med utviklingshemning og andre diagnoser. De har bl.a. en gruppe som øver på øvingshotell i Oslo.
  • DNA? AND? er et bandprosjekt med barn med Down syndrom eller uviklingshemminger. Kontaktinformasjon finner du til venstre her.

Eldre tips