Vi søker frivillige

Frivillig arbeid i Autismeforeningen!

Er DU den vi leter etter?

Er DU engasjert i Autisme?

Er DU en person som vil bidra for dem som trenger tilpassede aktiviteter i hverdagen?

Er Du en som vil være med og som kan gi av din tid for å få glede og takknemlighet tilbake?

Er DU en person som er forståelsesfull, viser empati og kan lytte med åpent sinn? Samtidig som du kan være deg selv slik du er.

Vi i Autismeforeningen trenger frivillige som selv er på Autismespekteret og andre engasjerte i autisme til å bidra.

Du må ha attest fra politiet og skrive under taushetserklæring og du får digitalt kurs i likepersonsarbeid/tillitsvalgtskolering slik at vi kan hjelpe deg å bidra. Vi i styret til Hordaland Lokallag er også her til støtte og hjelp.

Det er per i dag mange aktivitetsgrupper for barn som man kan bidra inn i, men mange medlemmer ønsker seg flere voksengrupper og her trenger vi dere.

-Det er ønske om kvinnegruppe for voksne kvinner på spekteret.

-Det er ønske om LHBTQ+-gruppe for voksne skeive og kjønns-variasjoner.

-Det er ønske om voksen gaming-gruppe.

-Det er ønske om tegnegruppe (male/kunst) for voksne.

-Kanskje der også skulle vært en gruppe for voksne menn?

Eller kanskje dere har noe spesielt dere kan bidra med som kan bli en gruppe?

Sommerleiren er fullstendig avhengig av frivillige, uten frivillige kan vi ikke arrangere sommerleir. Akkurat nå mangler vi frivillige til Sommerleiren som er tenkt gjennomført fra 5.-8.juli. Har DU mulighet til å bidra er det fint om du tar kontakt med oss så snart som mulig, senest 1.mars 2023.

Vi håper å kunne å kunne bidra til så godt liv som mulig i hverdagen for alle på autismespekteret og håper mange kjenner at de ønsker å engasjere seg.

Det skal være lett å ta kontakt og melde seg, så ring oss på 47 07 48 36, send mail til Hordaland@autismeforeningen.no , eller kommenter på vår facebook side Autismeforeningen i Norge – Hordaland lokallag | Facebook.

Vi hjelper til med det praktiske, dere hjelper oss å hjelpe med å drifte gruppene.

Det skal være lett å hjelpe hverandre.

Heia, fra Autismeforeningen i Hordaland.

Logg inn