Kurs om autisme for besteforeldre, tanter og onkler

Vi har holdt kurs for foreldre og søsken tidligere, nye kurs for disse gruppene er under planlegging, men vi har fått spørsmål om å holde et eget kur for BESTEFORELDRE,TANTER OG ONKLER så nå er det denne gruppen som kurset er for.

Invitasjonen er sendt til fylkeslagets medlemmer, men ber om at dere videresender den til besteforeldre, tanter og onkler som dere tror vil ha et slikt kurs. Kurset er åpent på tvers av fylkesgrenser, og er en fin måte for besteforeldre, tanter og onkler å komme i kontakt med andre i samme situasjon.

Vi har en max grense på antall deltagere så først til møllaprinsippet gjelder. Påmelding skjer enten via epost til fylkeslaget vestfold@autismeforeningen.no eller til tlf 97968782, kan vi ikke ta tlf når dere ringer så send en sms så ringer vi opp så fort vi har anledning.

Ved påmelding må vi vite navn på deltagere, fødselsdato, adresse, kontakt telefon nr og om det er behov for spesiell tilrettelegging eller diett.

Kurset er lørdag 30.01.16 fra kl 09.45 – ca 17.45 BINDENDE PÅMELDING INNEN 24.01.16
Sted : Glenne regionale senter for autisme, Fogdeveien 55,3184 Borre.

Foreløpig program ser slik ut:
09.45 -10.00 Registrering, kaffe/te
10.00 – 10.05 Velkommen, en kort presentasjon av fylkeslaget.
10.05 – 11.30 Hva er autisme ved Torill Braamark og Jan Ole Almås
11.30 – 11.45 Pause med kaffe/te/frukt
11.45 – 12.45 Hva er ABA, hvordan fungerer det og hvorfor fungerer det ved Torill Braamark
12.45 – 14.45 Lunch
14.45 – 15.30 Hvordan passe et barn/ungdom med autisme?
15.30 – 15.45 Pause med kaffe/te/kake
15.45 – 16.30 Hvordan passe et barn/ungdom med autisme fortsetter
16.30 – 17.30 Forskjellige råd.
17.30 – 17.45 Avslutning og evaluering.

Ved for få påmeldt, kan kurset bli avlyst eller flyttet. Det tas forbehold om endringer i programmet.

Invitasjonen kan leses her : invitasjon besteforeldrekurs 300116