Forespørsel om interesse for et dagsseminar for voksne med Asperger syndrom

På vårt forrige Asperger treff ble det ytret ønske om et nytt treff, en form for del 2.

Vi har nå funnet dato, som passer for foredragsholdere, vi planlegger å holde treffet den 19 november.

Egenandel pr person vil bli kr 200,- for medlemmer av Autismeforeningen og 350,- for de som ikke er medlemmer

Hovedfokus / tema vil være seksualitet og samliv, vi vil også ha innslag fra nav om bla arbeidsrettede tiltak. Mulig det kommer innslag av andre tema også.

To av foredragsholderene vil være Bente Væren og Terje Wårheim. Begge har lang erfaring med å jobbe med Asperger syndrom. Vi jobber også med å få inn foredragsholdere som kan informere om nav sitt arbeidsrettede tiltak, samt om psykisk helse.

Foredragsholdere har ytret ønske om at vi skal sende ut et foreløpig spørsmål om hvor mange som er interessert i et slikt treff, nettopp fordi de har satt en minimumsgrense på deltagere for å holde foredrag.

Det vil som vanlig bli servering av mat, samt at vi også vil dele ut et stipend fra Benedichtes minnefond til en med Asperger syndrom som har utmerket seg.   I år går stipendet til Stian Orm.

Vi ber om at dersom dere har lyst til å delta på et slikt treff sender beskjed til oss på mail:

vestfold@autismeforeningen.no innen 23.september 2016 slik at vi vet om dette er noe vi skal legge ned mye arbeid i å planlegge og gjennomføre.

Endelig invitasjon vil bli sendt ut mot midten av oktober.

Aspergertreffet er åpent på tvers av fylkeslag.

foresporsel-om-as-treff-interesse