Vellykket høstseminar

Vellykket Høstseminar i Hordaland

Hordaland Fylkeslag arrangerte Høstseminar lørdag 20. oktober på Sandsli i Bergen. De fremmøtte fikk høre et interessant foredrag fra forsker og lege Maj-Britt Posserud, nydelig sang fra Tone Rose Bratland og en gripende historie fra Stian og Cathrine Orm.

De driftige damene i styret i fylkeslaget åpnet seminaret med å presentere seg, samt hvilke saker og utfordringer de jobber med for tiden. De trakk frem at arbeidet med gratis SFO er utfordrende, og at de ønsker å komme i kontakt med medlemmer i alle kommunene i fylket for å bistå i dette arbeidet. Men de har nå fått gjennomslag for gratis SFO ut 10. klasse i Bergen kommune, og håper at flere kommuner vil komme etter. I tillegg har styret sendt inn høringssvar i forbindelse med for ny plan for tjenester til utviklingshemmede, der bolig er en stor satsing.

Styret minnet også alle om at medlemmene må gi sitt samtykke til å få informasjon av Autismeforeningen på https://autisme.medlemssystem.com.

Tekst: Nina Helen Bærheim