Rapport fra jentetur til Jomfruland 8.-9.juni 2013

Lørdag 8.juni møttes en gjeng damer på brygga i Valle. Vi hadde avtalt å handle inn litt til felles grilling på kvelden. Været kunne ikke være mer perfekt, så vi startet med en is på cafeen mens vi ventet på at alle skulle komme. Klokken 12 tok vi taxibåten over til Jomfruland. Fra brygga kunne vi se Øitangen, og med all den baggasjen vi hadde med oss for en overnatting, var det godt at veien ikke var lang! 🙂

Vi fikk installert oss på de ulike rommene, og denne gangen kunne vi velge om vi ville dele rom eller ha eget rom. Etterpå gikk vi oss en liten tur i det fine været, og satte oss ned på cafeen.

Når det nærmet seg kveld, gjorde vi klart til grilling. Selv om flere av oss ikke kjente hverandre fra før, gikk praten løst og vi hadde det utrolig hyggelig sammen.

Dagen etter, var noen ute og tok et morgenbad, mens resten hadde nok med å være tilskuere og nyte en kopp kaffe før frokost.

Vi koste oss etterhvert med litt frokost – og fikk også servert nystekte vaffler! Mette og gode tok vi oss en siste lille spasertur ut mot rullestenene, før vi måtte tusle tilbake til Øitangen for å ta taxibåten hjem.

Flere skulle gjerne ha blitt enda en dag, så vi kan konkludere med at turen til Jomfruland var en suksess, og vi håper å få til en ny tur neste år!