Invitasjon til Aspergertreff/samtalekveld. 30. Oktober kl. 18.30 til kl. 20.30

Invitasjon til Aspergertreff, 30. Oktober kl. 18.30 til kl. 20.30 i foreningens lokaler i Torgggata 10 i Skien.

Dette treffet er for deg som er voksen og har diagnosen Aspergers syndrom, eller høyfungerende Autisme og som ikke har behov for ledsager. Voksen betyr at du er over 18, eller fyller 18 senere i år.

Denne gang arangeres treffet av medlemmet Sarrii fra Sverige, som selv har diagnosen Asperger. Vi treffes i våre lokaler i Skien for en samtalekveld. Foreningen spanderer pizza og brus.

Opplegget for kvelden er tenkt slik:

1. Hver deltaker presenterer seg med fornavn og et tema man ønsker å prate om. (Temaet behøver ikke være relatert til Autisme, det kan være hva som helst, men det er bra om du unngår din spesialinteresse akkurat denne kvelden.) Tenk gjerne ut hvilket tema du har lyst til å prate om på forhånd.

2. Vi deler opp pratetiden per person med antall personer som kommer. Eksempelvis blir 90 minutter delt på 6 deltakere, 15 minutter pr. deltaker. Vi prater da 15 min. om hvert tema.

3. Vi bruker et enkelt tidtagningsverktøy (en timestokk) for å holde kontroll på tiden.

Ønsker man ikke å velge noe tema, kan man bare si navnet sitt og ”pass”. Man behøver ikke prate, det er helt OK å bare komme og høre på og spise pizza.

Samtalekveld 30 oktober kl: 18.30 til 20.30 Torggata 10, Skien.
Mål: Målet med dette treffet er å utveksle erfaringer med andre autister, treffe andre mennesker og motvirke isolasjon, samt. øve seg både på å lytte til andre og prate med andre.

Påmelding: Påmelding innen 26 oktober til telemark@autismeforeningen.no Gi beskjed om eventuelle matallergier. ER DET FÆRRE ENN 5 PÅMELDTE, BLIR DET IKKE TREFF. ALLE FÅR EVENTUELT BESKJED OM DETTE.

Vi gleder oss og håper vi treffer mange av våre medlemmer med Asperger/Autisme denne kvelden. ☺
Hilsen Sarrii, Monica og Helene