Velkommen til Sør-Trøndelag Fylkeslag

Autismeforeningen er en sammenslutning av mennesker med diagnose innen autismespekteret, herunder Asperger syndrom, foreldre og andre pårørende, fagfolk og andre interesserte.

Sør-Trøndelag fylkeslag har ca 300 medlemmer og styret har 5 medlemmer og et varamedlem. Fylkeslagets formål er å drive interessepolitisk, informasjons- og medlemsrettet arbeid for mennesker innenfor autismespekteret. Medlemmer som er interessert i å være med i styret, enten som styremedlem eller som varamedlem, bedes kontakte lederen.

Vi vil minne om en enkel måte å støtte fylkeslagets arbeid. Meld deg inn på Grasrotandelen neste gang du tipper. Former info se: https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen/. Sør-Trøndelag fylkeslags organisasjonsnummer er  996 225 372.

Det lønner seg å være medlem!

Autismeforeningen Sentralt i Norge : Klikk her  Bli Medlem: Klikk her

Gjennom medlemskap i Autismeforeningen i Norge får du gratis medlemskap i fylkeslaget der du bor. I tillegg får du:

– abonnement på bladet Autisme i dag som kommer hjem til deg fire ganger i året og som inneholder bl.a. fagartikler og aktuelle nyheter

– mulighet til råd og assistanse fra foreningens Faglig råd, et organ som består av fagfolk som jurist, psykolog, spesialpedagog, osv.

– invitasjon til sommerseminaret i Gudbrandsdalen som er et opplæringstilbud til foreldre med eget aktivitetsopplegg for barna (inkludert søsken)

– invitasjon till mange aktiviteter lokalt, treff for pårørende og for voksne med Asperger syndrom, og kurs, seminarer og samlinger både i Oslo og lokalt.

Du får også gratis medlemskap i Funksjonshemmedes fellesorganisasjon (FFO), med følgende fordeler:

– rådgivning i rettighetsspørsmål gjennom Rettighetssenteret til FFO.

– rabatterte overnattingspriser gjennom hotellavtalen til FFO, også i forbindelse med private reiser.

Statens råd for likestilling av funksjonshemmede, www.bufetat.no/srlf/