Aktuell informasjon

Autismeforeningen i Norge, Sør-Trøndelag fylkeslag vil følge anbefalingene til Trondheim kommune for å begrense smittespredning av Koronavirus.

Aktivitetskalenderen vår vil oppdateres fortløpende. Vi ønsker å finne gode alternativer til fysiske møter og tar gjerne i mot forslag fra medlemmen til aktiviteter vi kan arrangere i tiden fremover. Send forslag til sor-trondelag@autismeforeningen.no.

Vi gjør dette som en del av den nasjonale dugnaden som Helsedirektoratet manet til 12.03.2020 og håper på den måten at vi kan bidra til forsinkelse i spredningen av koronaviruset (Covid19) gjennom kontaktreduserende tiltak.

Vi forstår at mange av våre medlemmer vil gjennomgå mange utfordringer i tiden som kommer. Vi ønsker at dere kontakter familie, venner, allierte og helsetjenestene når dette er nødvendig for at dere skal få den hjelpen dere trenger, samtidig som dere tar hensyn til at det vil være begrensninger på hva alle kan gjøre i tiden fremover.

Vi håper at dere søker informasjon fra myndigheten og følger rettningslinjer som vil endre seg etter hvert som myndighetene tilegner seg kunnskap og kompetanse etter hvert som denne pandemien utspiller seg.
Helsedirektoratet sendte i går ut en sms til hele Norges befolkning (til mobiler) med lenke til informasjon om viruset på helsenorge.no, dette er et fint sted å søke oppdatert informasjon. Folkehelseinstituttet (FHI) har også en side med oppdatert informasjon.

Har du spørsmål om korona ut over dette ring informasjonstelefonen på 815 55 015.
FHI`s anbefalinger om hva du skal gjør og hvem du skal kontakte:

• Hvis du er syk, holde deg hjemme.
  • Hvis du er syk og trenger legehjelp, eller har behov for individuell helserådgivning, kontakt fastlege på telefon eller elektronisk (dette gjør du fra helsenorge.no)
  • Har du behov for akutt helsehjelp og ikke kommer i kontakt med fastlegen, ring 116117.
  • Ved livstruende sykdom eller skade – ring 113.

På vegne av styret
Fiona Druett