SOMMERTREFFET PÅ KRAJA 2012

Det var med stor lykke vi ankom campingplassen i Kraja. Store og små i familien Leraand hadde gledet seg lenge til turen. Familien har også steget fra 5 til 6, da vi har fott en hærlig svigersønn i familien.

Etter innlosjering i hytta ( som var fantastisk ) var barna over alle hauger. Loke og Zeke var supersnar til å skrive seg på liste til tråbiler, Nora og Daniel drev med kjærestegreier å plutselig var mor og far aleina. Ja det gikk ikke lenge for det var mange å hilse på, mange kjente fjes som det var utrolig artig å treffe igjen, og noen nye som det var flott å hilse på . Det som slo meg var hvor mye ett år gjør med oss mennesker, å på ett slikt treff får vi snakket med andre mennesker på en helt annen måte enn hva mann gjør til » vanlig».

{gallery slider=boxplus.carousel}Kraja2012{/gallery}

Noen har levd som tidligere, noen har slitt med sykdom, dødsfall, og fødsler. Utrulig hva som skjer i løpet av ett år, men så helt fantastisk å se alle flotte mennesker igjen , å så givende å bli kjent med nye mennesker som har sine historier å fortelle.

Det blei bålkos for dem som ønsket det med sang og moro. Tacoaften som det så heller mørkt ut for, men rett før maten skulle serveres trakk regnbygene seg tilbake å sola kikket forsiktig fram.

En utrulig flott gangtur i marka med Anne-Kari Østensen som turleder, en tur jeg virkelig anbefaler alle å ta til neste år svenskene kan virkelig dette med turløyper. Besøket i Glasshytta blei en sukses, barna satt som hypnotisert å damene som jobbet der blei nok overveldet og det blei stort salg på dem ( ja dem blei nesten fri for kunstglass ) men til neste år skulle dem ha større lager:)

Grillfesten blei over all tenkelig forventning med nydelig vær, smilende mennesker og masse god mat. Grillguttan vårres kan virkelig sakene sine, og Salatdamene hadde ikke gjort en mindre bra jobb. Dokker e fantastisk folkens!!!!

Det blei en anderledes utdeling av diplomer men på ingen måte satt tilbake for tidligere år, og som stolt mamma med klomp i halsen så jeg de flotte tegningene mine gutter hadde tegnet til Logo både på t-skjorter og diplomer. Årets jubilanter fikk i tradisjonen tro gave av foreningen, og mange ser nok fram til sitt eget 10 års jubileum.

Små og store tok turen på flåtene, noe som var et imponerende skue, og da spesielt i det fantastiske været vi blei hyllet inn i. Tråbåtene var var også ivrig i bruk.

Togturen fikk vi desverre ikke mulighet til å være med på i år, men kommer sterkt inn med seks personer neste år:)

Tradisjonen tro var det som tidligere år vanskelig og tungt å reise hjem. Mange farvel, og mange sees snart igjen, mange klemmer å noen tårer. Men slik er livet: Alt har en ende, også årets sommertreff. Men takket være Autismeforeninga og alle ildskjeler har dett blitt en mulighet, å Kraja er en realitet. Judy og Astrid har lagt ned en enorm jobb i form av planlegging og gjennomføring, Trine har ordnet med T- skjorter. Ja det er faktisk ikke mulig for meg å nevne alle som har gjort en jobb med denne turen, men Judy, Astrid og Autismeforeninga takker jeg og mine for denne turen på det varmeste.

Takk for at vi har fott mulighet til å være en del av dette.

HEI FOLKENS!!!! Vi sees igjen, æ savna dokker allerede.

Hilsen Lene Sivertsen Leraand m/ familie

{gallery slider=boxplus.carousel}Kraja2012{/gallery}