Haustseminar 3-5 november 2017 arrangert av Autismeforeningen i Hordaland

No er programmet for haustseminaret kome. Mange gode førelesarar og mange spennande temaer.

Stad: Quality Hotel Edvard Grieg, Sandsliåsen 50

«I år arrangerer Autismeforeningen fagdag i tillegg til det ordinære høstseminaret.

Årets tema er:

Fredag: «Utfordrende adferd og miljøretta miljøarbeid» Terje Wårheim
Lørdag: «Asperger syndrom hos jenter»

«Kognitiv overbelastning»

Astri Næss

Ellen Kleven

Mennesker med autismespekterdiagnoser er mer utsatt for stress enn andre mennesker. Hvorfor blir det stress og overbelastning? Hvordan kan stress reduseres? Hvordan kan vi jobbe målretta for at overbelastningen ikke skal bli for stor, noe som kan resultere i utagerende adferd og skolevegring.

Lørdag kveld får vi besøk av forfatter Olaug Nilssen. I bokbadet forteller hun om arbeidet med høstens kritikerroste bok «TUNG TIDS TALE». En sterk historie om å være foreldre til et autistisk barn. Om kampen for at barnet skal bli sett som den han er, og få den støtten han og familien trenger. Boka selges under seminaret. Olaug stiller også for signering.

Vi har også et kulturelt innslag ved fylkeslagets eget band «Ferske kneippbrød» på lørdag.»

(kopiert frå heimesida til Fylkeslaget i Hordaland)

Du inn meir informasjon viss du brukar lenkja lenger oppe på sida.

Påmeldingsfrist: 15 oktober. Skjema ligg på heimesida til Hordaland Fylkeslag.

Logg inn