Representantforslag om en helhetlig plan for autisme

[no_toc]

Status: Forslaget er vedtatt. Innspill på denne saken rettes til annette.drangsholt@autismeforeningen.no eller post@autismeforeningen.no

Stortinget har behandlet et forslag fra representanter fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti om en helhetlig plan for autisme. Det ble enstemmig vedtatt å be regjeringen nedsette et utvalg som skal foreslå egnede og konkrete tiltak som styrker autismefeltet. Videre ble det enstemmig vedtatt å be regjeringen sørge for at sykehusene prioriterer tidlig diagnostisering og oppfølging av pasienter med autismespekterforstyrrelser, samt stimulere til forpliktende samarbeid mellom sykehus og kommuner.

[restabs alignment=»osc-tabs-left» responsive=»false» contentcolor=»#eeeeee» seltabcolor=»#eeeeee»]

[/restab]

[restab title=»Hva skjer i saken nå?» active=»active»]

[restab title=»Resultat»]