Referat fra damehelg

Jumfruland15. – 17. juni var vi 9 mammaer som var på tur til Jomfruland. Invitasjon til turen var gått ut til alle foreningens voksne, kvinnelige medlemmer,
så både mødre, søstre, tanter, bestemødre og voksne kvinner med diagnose var velkomne til å være med.

6 av oss kjørte sammen til/møttes på Valle hvor vi gjorde innkjøp til felles kveldsmåltider fredag (spekemat) og lørdag (grillmat). Etter handling ble vi fraktet til paradisøya med taxibåt. Vi installerte oss raskt i Forvalterboligen vi hadde leid på gården Øitangen, som ligger idyllisk til med stor hage og nydelige sandstrender, helt nord på øya. Siden det var 3 soverom i huset, og vi var 6 stk. som skulle overnatte der (de 3 siste lå i egen hytte og egen campingvogn) ble det 2 på hvert soverom.

Fredag kveld var det vindstille og slett ikke dårlig temperatur, så vi dekket på ute, og spiste og koste oss til godt over midnatt før vi måtte trekke inn i den koselige stua. Utpå natta var det noen som fikk seg en våt sykkeltur før de kunne legge seg under dyna på andre sida av øya. Etter en sen frokost på lørdag, startet vi vandringen vestover øya, for å møte de 3 med egen overnatting, på kunstutstilling i Galleri Skagerak. Det var åpning av utstillingen denne dagen, så det vanket både Champagne og Twist på oss!

Vi hadde pakket sekker med god mat og godt drikke, og fulgte Siri til hennes flotte hytta for å innta lunsjen der. Praten gikk lystig, og vi hadde problemer med å bryte opp og komme oss tilbake til Øitangen. Lørdag kveld var det litt kaldere, og vi måtte dekke bord og spise inne, men jeg kan ikke huske at det la noen demper på stemningen 🙂 De 3 som skulle sykle hjem utpå natta slapp heldigvis regnvær, og kom forhåpentligvis fram uten en skramme 😉

Etter en laaaang frokost på søndag ringte vi etter taxibåt, og returnerte til Valle. Og det beste av alt, nesten, var at vi kunne reise uten å vaske etter oss, det er nemlig inkludert i prisen! Oppsummeringen gjort av turdeltagerne er enstemmig at vi går for ny tur på omtrent samme tid neste år!

Hilsen Anne