Søskenkurs

SØSKENKURS

Endelig har vi gleden av å kunne invitere søsken til personer med autismediagnose i alderen 13- 19 år til et eget arrangement!

Vi vet at det er mange som har behov for å treffe andre, og prate om de utfordringene de møter i familiehverdagen, ikke minst i relasjon til foreldre.

Vi ønsker å ta dette på alvor, og har derfor invitert og leid inn Eli Marte Rusten fra kompetansesenteret Spiss til å lede opplegget denne ettermiddagen.

Eli Marte Rusten har mye kunnskap om autisme, og et av hennes spesialfelt er søskenproblematikk.

Hun er en fargerik og artig dame, og har egne erfaringer med hvordan det er å være søster til en bror med autisme.

Denne dagen blir som et kurs for ungdommene/søsknene hvor Eli Marte prater og setter ord på mange av de vanskelige tingene. Vi håper at ungdommene som melder seg på også er motivert for å dele litt fra egen hverdag, og prate litt når de etterhvert føler seg trygge i gruppa.

Tid: lørdag 21. oktober kl 12:00- 16:00

Sted: Nygårdshaugen dagsenter

Adresse: Engsmyrveien 17, 1739 Borgenhaugen

Målgruppe: Søsken i alderen 13- 19 år

VIKTIG !

Kl 14:30 ønsker Eli Marte Rusten å snakke med foreldrene !

Dersom man skal kunne endre på noe i familien, er det ikke nok bare å snakke med søsknene alene.

Vi deler så rommet i 2 med foldevegg.

Ungdommene hygger seg og prater videre mens de spiser pizza og drikker brus,mens foreldrene samles for «voksenprat» over en kopp kaffe m/ tilbehør.

Påmelding:

Send mail med navn + alder på ungdommen,samt navn på foreldre som kommer til : pamelding.ostfold@autismeforeningen

Her er det først til mølla-prinsippet som gjelder, og betalende medlemmer har fortrinnsrett dersom det blir kamp om plassene.

Betaling/egenandel

Vennligst innbetal kr 100,- til konto 1503.12.40791