FN´s Autismedag 2018

HOLD AV DATOEN 5.APRIL….!🤗🤩

I anledning Verdens Autismedag, som i år faller på 2. påskedag, ønsker fylkeslaget i Østfold i år å sette hele familien i fokus !
Vi har leid Inspiria science-senter på Grålum fra kl 17-20 denne kvelden, og ønsker å gi våre medlems-familier en opplevelse med et «science-preg»…!😀

Vi har hele senteret for oss selv denne kvelden, og vi håper å ha laget et opplegg som vil kunne fenge de fleste uansett alder og funksjonsnivå.
Planen er:

– Opplegg/omvisning i grupper (oppdelt i alder og funksjonsnivå) for barn (førskolealder og oppover) og ungdom.

– Vi leier inn verter som leder gruppene rundt.
NB!
De som behøver 1-til-1 må ha med seg egen ledsager i tillegg.

– Mens barn/ungdom, med og uten diagnose, er sysselsatt i senteret med sitt opplegg, tilbys foreldre et foredrag/kurs:

– «Den autistiske hjernen», et foredrag av ca 1 time ved nevrolog og overlege Nils Olav Aanonsen fra OUS. Dagens forskning har gitt ny kunnskap om hjernefunksjoner bak autisme. Spennende!

– Etter endt opplegg for store og små, samles vi alle i restauranten hvor vi spiser TACO ca kl 18:30 🌮🌯

– God anledning til å treffes og prate …!😊

PS! Rimelige egenandeler på arrangementet!
Medlemmer får best pris !

Håper dette hørtes spennende ut !?
Hold av datoen.
Mere info m/ påmelding og priser kommer om litt.

Logg inn