Taktil utstilling for barn med ASD på Munchmuseet lørdag 9. januar

Vi inviterer barn og unge med ASD til å utforske en taktil utstilling på Munchmuseet! Arrangementet er i forbindelse med Munch/Vigeland utstillingen.

Sted:    Munchmuseet på Tøyen

Tid:      Lørdag 9. januar 2016 kl 13.00 – 14.00

Pris:     Gratis! Styret har fått et godt tilbud fra Munchmuseet

Mange mennesker med autismediagnose er taktile og vil få en helt annen opplevelse av kunsten hvis de kan ta på den. Autismeforeningen arrangerer et lukket arrangement for våre medlemmer for å utforske en taktil utstilling i verkstedet på Munch museet. Vi blir tatt i mot av Tove Sørvåg som jobber på museet. Tilbudet er for barn og unge med ASD opp til 18 år. Det plass til et begrenset antall barn og vi tar i mot påmelding etter prinsippet “først til Mølla”. Hvert barn har anledning til å ha med én ledsager (ev. to hvis behov) slik at flest mulig barn får plass.

Munchmuseet har tre taktile relieffer som de stiller opp i verkstedet i museet for oss. Vi begynner med å gå utenfor å ta på skulpturen som står der, snakke litt om Vigeland og hva en skulptur er, så gå ned i klasserommet vårt for å snakke litt om Munch og hva et maleri er og så ta på de taktile relieffene. Cirka 30 min. Det vil så bli en kort omvisning i Vigeland+Munch-utstillingen. Det kan bli tid til å ha en liten kreativ oppgave på slutten. Om man ønsker å avslutte besøket med litt mat og drikke kan man kjøpe det i Stockfleths café på museet.

Påmelding og mer informasjon: Kontakt Heidi Sundy på heidi.b.sundby@gmail.com eller telefon 47306975. Oppgi alder, ev. ledsager, med eller uten språk, eller andre ting du kommer på. Vel møtt!