Musikkterapi

Oslo Fylkeslag har i mange år tilbudt egne kurs for mennesker med diagnose innen autismespekteret.

Høstens kurs i musikkterapi starter 9. oktober

Oslo fylkeslag arrangerer musikkterapi kurs tilpasset ungdom og voksne med autisme og psykisk utviklingshemning to ganger i året. Tilbudet er organisert som en kursrekke, arrangeres i samarbeid med Norsk forening for musikkterapi og ledes av musikkterapeut Sigurd Bentsen. Deltageravgiften er kr 600. Klikk på «Les mer» for info om påmelding.

Høstens kurs starter onsdag 9. oktober og avvikles 8 ganger til og med 27. november.

• Kurs 1: onsdager kl 18-19
  • Kurs 2: onsdager kl 19-20

Sted: Lokalene til Norsk forening for musikkterapi i Trondheimsvn 2, Bygg J (Spirehuset i Schouskvartalet), 6. etg. 0560 Oslo. NB! Inngang fra Herslebsgate.

Alle kurs er tilpasset målgruppen, og det er subsidierte priser grunnet økonomisk støtte. Deltagerne må ha med egen ledsager. Alle deltagere (ikke ledsagere) må være medlemmer i Autismeforeningen for å kunne delta. Barn og ungdom som bor hjemme regnes som husstandmedlem dersom mor, far eller hjemmeboende søsken er registrert som medlem. Voksne som har flyttet hjemmefra regnes ikke som hustandsmedlem og må ha eget medlemskap i autismeforeningen for å regnes som medlem. Dersom man ikke er eller vil bli medlem kan det betales full pris forutsatt at det er ledige plasser igjen på kurs (kr 1200).

Bindende påmelding sendes til lillian.halv@gmail.com, ev. tlf. 41567413, innen 4. oktober 2013. Deltageravgift på kr 600 betales via nettbank til oppgitt konto, ev. giro, etter at kursplass er bekreftet.

Følgende opplysninger må oppgis slik at vi får økonomisk tilskudd til kursene:

• Ønsket kurs
  • deltagers navn og fødselsår
  • adresse (inkludert postnummer og sted)

antall ledsagere og telefonnummer til ledsager

Andre kurstilbud

Vi har dessverre fortsatt ikke mulighet til å arrangere andre typer kurs, f.eks. riding, for våre medlemmer, da vi ikke har funnet noe tilbud som har instruktører som kan gi forsvarlige tilbud til en pris vi har råd til å betale. Dersom du vet om andre aktuelle aktiviteter som kan passe for våre medlemmer, ta kontakt med oss på oslo@autismeforeningen.no eller tlf. 41567413.