Det offentlige tannhelsetilbudet til barn med autisme

På initiativ fra et av våre medlemmer har Oslo Fylkeslag av Autismeforeningen hatt et møte med Ups&Downs Oslo (støtteforeningen for foreldre til barn med Down syndrom) om det offentlige tannhelsetilbudet for våre brukergrupper. Det er et ønske om å etablere et kompetansesenter som kan gi våre barn et tilrettelagt tannhelsetilbud. Vi vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger fra våre medlemmer om deres erfaringer med tannhelsetilbudet.

·         Hvor fornøyd er du med den offentlige tannhelsetjenesten til ditt barn med autisme (tid, fleksibilitet, forståelse, kunnskap om funksjonshemming)?
·         I hvilken grad får ditt barn hjelp til følgende i den offentlige tannhelsetjenesten: taleproblemer, spiseproblemer, munnstimulering, sikling, tilpasset og tilrettelagt tannettersyn, sensoriske forstyrrelser, tannlegetilvenning?

Send oss dine tilbakemeldinger til vår e-post- eller postadresse nedenfor.

Verktøykasse for tillitsvalgte