Nytt styre er valgt

Etter lang tid uten aktivitet i fylkeslaget avholdt Sogn og Fjordane fylkeslag sitt årsmøte 02-03.09. 2011 på Rica Sunnfjord Hotell i Førde.

Helgen ble innledet med to svært interessante og relevante foredrag på fredagen. Elisabeth Grindheim som snakket generelt om autismespekterdiagnoser og Torhild L. Reigstad Olsen foredro om tilrettelegging i vanlig skole.

Etter foredragene ble det avholdt årsmøte, og et nytt styre i fylkeslaget ble valgt.

Styret består nå av:

• Margunn Bakke, leder
  • Ragne Larsen, nestleder
  • Mariann Kristiansen, kasserer
  • Gunn Sande, styremedlem
  • Lucy Jari, styremedlem
  • Evy-Ann Kimsås, vara
  • Hege Askvik, vara

Videre ble Egil Reiakvam og Odd Dyrdal ble valgt til revisorer. En valgkommité ble også valgt: Evelyn Wold (leder), Gry Vågane og Henny Instefjord.

Møtet var friskt og medlemmene var ivrige i diskusjonene vedrørende det nye styret og dets arbeid. Etter møtet var det en koselig middag og mye prat etter den.

Lørdagen handlet om likemannsarbeid. Vibeke Jacobsson som fortalte litt om hvordan det kan være å være foreldre til et barn med autismespekterdiagnose (ASD), og Eldri Ytterland holdt et innlegg om hvordan det er å være søsken til barn med denne diagnosen. Dagen og helgen ble avsluttet med at Eldri og Vibeke pratet om likemannsarbeid og viktigheten av dette arbeidet.

Det var en engasjert og ivrig foreldregruppe vi møtte denne helgen, og det skal bli morsomt å følge deres videre arbeid.

icon Protokoll fra Årsmøte i Autismeforeningen i Norge Sogn og Fjordane fylkeslag 2011 ( 2011-09-09 14:33:25)