Museumsbilletter til utviklingshemmede

NFU (Norsk forbund for utviklingshemmede) har et tilbud til alle mennesker med utviklingshemming, både barn, ungdommer og voksne. (Man trenger altså ikke å være medlem i NFU.)Alle utviklingshemmede har mulighet til å få et sommerkort som gir gratis inngang så mye en vil på museene i Sør-Trøndelag. Du får kortet (som har en vanlig verdi på 799 kr) ved å

1) Gå inn på https://nfu.hoopla.no/sales/sommerkort2020 og velge billettkategori «Utviklingshemmet som ikke er NFU-medlem» eller «Barn med vedtak»

2) Legge inn personalia og e-post, samt eventuelt hvilket bo- og aktivitetstilbud du tilhører

3) Da vil du motta tekstmelding eller e-post med billett, som taes med til Sverresborg

4) Veksle inn billetten og du får sommerkortet som er gyldig i tilsammen 12 museer i samarbeidet MiST (www.mist.no)

5) Besøk disse museene så mye du vil til og med 20. august
Sommerkortet gjelder for to personer over 16 år, og et ubegrenset antall barn inntil 16 år. Museene aksepterer ledsagerbevis. Det betyr at en voksen utviklingshemmet kan f.eks. ta med seg en venn og disse kan ha med seg summen av antall ledsagere ledsagerbevisene tillater, og et utviklingshemmet barn kan f.eks. ta med hele familien.

Ved spørsmål ta kontakt med Julia Lindqvist, julia.lindqvist@autismeforeningen.no eller mob. 482 91 477.