Foreldresamling

FORELDRESAMLING 2010

Tema for samlingen er Individuell Plan, som vi mener er noe av det viktigste foreldre har for å sikre barns rettigheter til helse, omsorg, opplæring, aktivitet og et verdig liv.  Samlingen vil samtidig være en mulighet til å treffe andre som er i en liknende situasjon.

Tid:     Lørdag 30. oktober kl 1000 – søndag 31. oktober kl 1200

Sted:  Hustadvika Gjestegård, Farstad (Fræna)

Program:

30.10. kl 1000            Frammøte og innsjekking

kl 1030            Velkommen. Presentasjon.

kl 1130            Om Individuell Plan. Hva, hvorfor, hvordan er retten til Individuell Plan?

kl 1300            Lunsj

kl 1400            Erfaringer med nettbasert Individuell Plan (SamPro).  Hvordan virker det i praksis?

kl 1530            Spørsmål og samtale om temaet.

kl 1700            Oppsummering

kl 1900            Felles middag.  Sosialt samvær

31.10.  kl 1000           Frokost.  Utsjekking og hjemreise

Det faglige innholdet er ved  Helene Brendeløkken fra Vestnes kommune og Ståle Tangen fra Autismeforeningen.

Forhåndsinformasjon om Individuell Plan finnes på Sosial- og helsedirektoratets hjemmesider.  Mer om nettbasert Individuell Plan (SamPro) finnes på Helse Midt-Norges hjemmesider.

Autismeforeningen betaler oppholdet fullt ut, men du/dere må selv dekke reise.

Både medlemmer og ikke-medlemmer, foreldrepar og enkeltforeldre,  kan melde seg på.

Det har vore stor interesse – så no er det desverre ikkje att ledige plassar

AUTISMEFORENINGEN MØRE OG ROMSDAL FYLKESLAG