Siste nytt fra lokallaget

Stand på Arendalsuka 12.-16. august
Autismeforeningen i Norge skal ha stand på Arendalsuka 12. - 16. august 2024, og trenger frivillige som kan bidra. Er det noen av medlemmene i Aust-Agder lokallag som vil være med og stå på stand?
Treff for pårørende
Treff for voksne pårørende til autister / personer med autisme Vi møtes til et uformelt treff på Lassens hus (Rådhusgaten 12, Arendal) 30. mai kl. 18-21.
Sommerfest på Kvernsmyr i Risør
Sommerfest på Kvernsmyr (Kvernsmyrveien 110) i Risør søndag 16. juni kl 14 hjemme hos styremedlem Marie Lillehammer. Det blir en uformell hagefest for alle våre medlemmer med familie, enten man er pårørende eller selv er på autismespekteret. Vi har varm bålpanne. Ta med egen (grill)mat og drikke, og gjerne noe å sitte på.
Foredrag med Torhild Jåvold – erfaringer med arbeid og dagligliv
Er det plass i arbeidslivet for personer med autismespekterdiagnose? Bør man tenke nytt om arbeid for denne gruppen? Kan uføretrygd være det beste alternativet for noen? Hvordan prøve å leve et godt liv med autismespekterdiagnose? Styremedlem i Aust-Agder lokallag Torhild Jåvold vil snakke om sitt liv med autisme og dele sine erfaringer med utdanning, arbeid og dagligliv.
Pizzatreff for voksne på autismespekteret
Aust-Agder lokallag inviterer til Pizzatreff fredag 3. mai kl. 18:00 i Lassens hus, Rådhusgaten 12 Arendal. Treffet er for voksne over 18 år med Asperger syndrom eller andre autismespekterdiagnoser.
Årsmøte
Nytt styre for 2024/2025
Aust-Agder lokallag hadde årsmøte 15. mars, og nytt styre ble valgt. Styret består både av mennesker som selv er på autismespekteret og av pårørende.