Litt info om hva vi jobber for å få til i Hønefoss og omegn om dagen.

Her kommer det litt ny informasjon om hva vi i styret driver og jobber med om dagen. Vi ønsker å få til noen nye aktiviteter utenfor Drammen, og utover i distriktet. Vi er i hvertfall litt igang. :)

Hei, hei!

God fredag! Dette er en hilsen fra en leder i godt humør. 😃

Vi har noen gledelige nyhete, og det er at vi nå kan tilby en ny aktivitet som har oppstart etter nyttår. I tillegg så vil det bli et informasjonsmøte for foreldre på Skytterhuset på Somma på Hallingby før jul. Vi skal også innhente litt informasjon rundt alpakka vandring, og gårdsbesøk. Så mye interessant begynner nå også å skje litt utenfor Drammensområdet. Vi jobber med å få til avtaler oppover Hallingdal også. Her vil det bli en sommerleir om vi får til det vi ønsker. Denne vil da foregå en helg i mai.

Vi har lyst til å starte opp med tilrettelagt skyting for våre medlemmer. Infomøte vil være for foreldre som tenker om dette kan være noe for deres barn. Det vil være en skytterskole som foregår over 5 ganger. Veien videre her må bli til til imens vi går. Dette er første gang noe lignende skal arrangeres som vi vet om. Da må vi se litt hva som er reelt å få til 🙂 Grunnen til at jeg ønsker å få til noe som dette er gleden over mestring jeg har sett på barn som har hatt tilrettelagt skyting på Beitostølen helsesportsenter. Dette er en individuell trening. Noe som er perfekt for de fleste av våre på spekteret. Dette er i første omgang tiltenkt tilogmed 10 trinn, men om noen eldre melder sin interesse så er vi åpne for å få til for voksne også. Her er det bare å komme med innspill på informasjonsmøtet. Samle opp spørsmål og still de denne kvelden. Dette har jeg troa på at blir en fin greie for både store og små.

Aktiviteten som starter etter nyttår er tilrettelagt turn, og vi håper å kunne bringe med oss litt ekspertise på området.

Tilrettelagt turn vil være en GRATIS aktivitet for alle medlemmer. Treningen vil være på Veien skole i Hønefoss på kl 18-19 onsdager. Vi må få bekreftet datoer fra ansvarlig i kommunen, så vil det komme oppdateringer i kalenderen på hvilke datoer som dette vil foregå.

Skytterskolen tror vi at det blir en egenandel, men det kommer litt an på om vil blir tildelt noen midler. Evt hvor mye vi vil få. Vi håper jo at vi kan få såpass at dette kan bli et lavterskel tilbud til våre medlemmer.

På turningen vil ta med oss kaffe/te og noe å bite i til de voksne, og vann og saft til barna. Regner med at det er nødvendig etter en god økt med fysisk aktivitet.

Vi håper at dette kan være noe som kan være av interesse, og jeg gleder meg til å sette i gang med noe helt nytt i vår forening. I tillegge er Ringerike først ute 😃 hehe.. Dette blir stas.

Håper vi ses ❤

Mvh Gro Iren🌹