Invitasjon til årsmøte 2020 for driftsåret 2019

Velkommen til årsmøtehelg for Autismeforeningen Telemark fylkeslag på Comfort hotell Porsgrunn.

Lørdag 8. Februar 2020, kl. 12

Som i fjor har vi booket rom på koselige Comfort hotell i Porsgrunn, Kammerherreløkka 3, 3915 Porsgrunn.

I tillegg til årsmøtet blir det et flott foredrag med Terje Wårheim. Han får veldig gode skussmål for sine foredrag, så det er vel verdt å få med seg.

Terje Wårheim har erfaring siden 1991 fra Spesialisthelsetjenesten i arbeid med ulike utfordringer knyttet til barn, ungdom og voksne, inkl foreldreveiledning. Wårheim er utdannet barnevernspedagog, har mastergrad i «Tverrprofesjonelt samarbeid i Helse og sosialsektoren», har studier og har undervist innenfor veiledningspedagogikk og brukermedvirkning i veiledning og i sexologi. Terje Wårheim har også videreutdanning i ”trening av kognitive, emosjonelle og sosiale ferdigheter” (ART: Aggression Replacement Training).

Terje Wårheim foreleser om temaet ”Trening av sosial kompetanse” (sosial ferdighetstrening, sinnekontrolltrening og moralsk resonneringstrening), både innen- og utenlands, med alt fra 3 timers kurs til 6 dagers kurspakke med påfølgende veiledning. I tillegg foreleser Wårheim om forebygging og håndtering av problematferd hos barn og ungdom, kommunikasjon- og relasjonskompetanse, ulike opplæringsteknikker og også om andre relevante tema for ansatte / nærpersoner som samhandler med barn, ungdom og voksne. Terje Wårheim er en meget erfaren formidler, med solid faglig og praktisk kompetanse.

Foredraget er gratis for våre medlemmer, og det er fullt mulig å delta kun på det. Pris for Ikke-medlemmer er 100 kr for kun foredraget.

Usikker på om du er medlem? Send en mail til oss på telemark@autismeforeningen.no, så sjekker vi.

Priser:

Kun foredrag: gratis for medlemmer. (100 kr for ikke medlemmer.)

Dagpakke: for foredrag, årsmøte, lunsj, pausemat/kaffe/te og middag på kvelden. 220 kr for medlem. (700 kr for ikke-medlem)

Overnatting inkl dagpakke:

Enkeltrom: 950 kr for medlem (1850 kr ikke medlem) dette er pr. enkeltrom, pr døgn inkl frokost, pausemat, kaffe/te, foredrag og middag på kveld.

Dobbeltrom: 1350 kr medlem (2650 kr ikke medlem) dette er for 2 pers inkl frokost, pausemat, kaffe/te, foredrag og middag på kveld.

Oppgradering av rom koster 300 kr.

Innsjekk rom er kl.15 og utsjekk er kl.11

Saker som ønskes behandles på årsmøtet fremmes skriftlig til styret innen 11.januar 2020 til epost: telemark@autismeforeningen.no

Påmeldingen skjer på mail til telemark@autismeforeningen.no innen 7.Januar 2020!!!! Merk forskjellig dato for påmelding og innmelding av saker!!!

Nb! Årsmøtet er fylkeslagets høyeste myndighet og holdes hvert år. Årsmelding, regnskap, budsjett og valg er blant sakene som behandles på årsmøtet.

Fylkeslaget har er en valgkomitee som finner kandidater til nytt styre, så ingen risikerer å bli valgt inn uten å selv melde seg til tjeneste for fylkeslaget.

Sakspapirer blir sendt ut til medlemmene nærmere årsmøtet.

Det eksakte programmet for dagen er ikke satt, men vil i hovedsak se slik ut:

Kl. 12 Registrering med frukt og kaffe/te

Kl. 12.30 Foredrag

Kl. 14.30 Pause med wraps

Kl. 15.30 Årsmøtet

Kl. 16.30 Pause

Kl. 16.45 Medlemsmøte

Kl. 20.00 Middag

Ca kl. 22/23.00 sosialt treff i konferanserommet (om vi får tilgang)

Frokost kl. 7.30-10.30 (utsjekk senest kl.11)

Velkommen!

Mvh styret i Autismeforeningen Telemark fylkeslag