Hjem

Treff for voksne med ASD

Autismeforeningen i Norge inviterer deg som medlem til årets treff for voksne med ASD. Dette er ikke et fagseminar, men et treff der voksne personer med ASD kan møte andre med samme diagnose.

Sted: Quality Hotel Olavsgaard

Tid: Fredag 9. til søndag 11. september 2022

Arrangementet foregår i en samlet gruppe på ca. 30 personer (inkl. arrangør og forelesere). Det er viktig at du tenker over om treffet, og det å reise alene føles hyggelig og ikke blir en stressende opplevelse. Vi forventer at du deltar på hele arrangementet.

Målet med treffet er å møte andre med ASD, og være en positiv og hyggelig opplevelse for deg. I tillegg at du kanskje får lære litt mer om det å ha – og å leve med ASD.

Treffet er for deg som klarer deg uten en ledsager. Nedre aldersgrense for å delta på treffet er 21 år.

For å kunne søke/delta på treff for voksne med ASD må du ha betalt medlemskontingenten for 2022. Dersom du har vært med på et treff tidligere vil du ikke få tilbud om plass på årets treff, og trenger derfor ikke å søke om plass.

Gjennom helgen vil det bli satt av mye tid til å prate sammen. Fagpersoner og Autismeforeningens Ressursgruppe for voksne med ASD vil være til stede hele tiden. Det vil bli forskjellige innlegg/foredrag om aktuelle/relevante temaer.

Utgifter til reisen (fly, tog, buss, og i enkelte tilfeller bil, men ikke taxi), hotellopphold og måltider betales av Autismeforeningen. Flybilletter bestilles av sekretariatet i Autismeforeningen. Dersom du kommer med bil må dette avklares/avtales med oss først.

Alle som søker om plass på treffet vil få et svar fra oss pr. e-post, svaret blir sendt ut senest i uke 28. De som får tilbud om plass på treffet vil få en e-post hvor vil vi gi flere opplysninger og detaljer om oppholdet og reisebestilling. Et endelig og detaljert program sendes til de som har fått plass på treffet så snart det er klart.

Hvis du er interessert i å delta må du søke skriftlig.  Søknadsskjemaet finner du her: https://skibladnir.jotform.com/221371674548865

Frist for å søke plass på årets treff for voksne med ASD er 30. juni 2022

Svar på om du har fått plass eller ikke vil bli sendt ut i løpet av uke 28

Det er alltid mange som søker, og det er kun 20 plasser.  Det er derfor viktig at hvis du får tilbud om plass på treffet at du faktisk kommer.

Hvis du ikke kan komme etter at du har fått tilbud om plass, er det viktig å gi beskjed til oss senest 22. august slik at en annen kan få plassen. Dersom du får tildelt plass og ikke møter opp vil du måtte betale kr. 1500.- i avbestillingsgebyr.

Treffet varer fra fredag ettermiddag og avsluttes etter lunsj på søndag.

Har du har noen andre spørsmål vedrørende treffet, kan du kontakte sekretariatet på e-post: post@autismeforeningen.no

Siste frist for å søke på treff for voksne med ASD er 30. juni 2022

Verktøykasse for tillitsvalgte