Invitasjon til høstleir

Friluftsliv for ungdom mellom 16 og 20 år med ASD

Autismeforeningen i Norge inviterer deg som er medlem til høstleir for ungdom mellom 16 og 20 år med en autismespekterdiagnose (ASD). Dette blir en aktiv og fin helg der du kan være sammen med andre med ASD, og hvor det meste av tiden tilbringes ute med friluftsaktiviteter. Du kan lese om leirstedet på deres Facebook side: Strandheim leirsted

Arrangementet foregår i en gruppe på ca. 25 personer (inkl. arrangør, ledsagere og praktikanter). Ansvarlig for helgens aktiviteter er Lars-Martin Tannæs-Fjeld i Himmeljegerne. (les mer på: www.himmeljegerne.no)

Hva skjer?

Målet med leiren er at man kan møte andre unge med ASD, og å være en positiv og hyggelig opplevelse for deg. Helgen vil by på mange ulike aktiviteter.

Fisking, Kajakk padling, sette opp telt/lavvo, pil og bue skyting, luftgevær skyting, bålkunnskap, matlaging ute, hest-/hundekjøring og sanseløype.

Søknad om deltakelse

Reise og opphold

Hvis du er interessert i å delta må du søke skriftlig

Frist for å søke plass på høstleiren «Friluftsliv for ungdom med ASD» er 1. august 2021. Svar på om du har fått plass - eller ikke vil bli sendt ut senest: uke 35