Høstens aktiviteter 2022

Vi har gleden av å kunne tilby et stort og variert aktivitetstilbud for våre medlemmer i høst.

Påmelding til de forskjellige aktivitetene åpnes opp fredag 12.august klokken 12:00.

Faste aktiviteter:

• Bading på Energisenteret partallsuker
  • Bading på Energisenteret oddetallsuker
  • Familiebading på Energisenteret.
  • Bading på Luranetunet Omsorgssenter i Os oddetallsuker.
  • Riding på Solbakken gård
  • Jentegruppe
  • Klatring på Energisenteret oddetallsuker
  • Møtepunktet for voksne med Asperger syndrom
  • Foreldrenettverk for pårørende til voksne med Asperger syndrom
  • Bowling
  • Band Ferske Kneippbrød
  • Musikkterapi for barn 4-6 år
  • Gaming på Playwell i Bergen
  • Turgruppe oddetallsuker
  • Gaming i Alver
  • Kunst og håndverk i Alver
  • Pårørendetreff Bergen
  • Pårørendetreff Sunnhordaland
  • Pårørendetreff Alver
  • Lunsjtreff for pårørende i Bergen
  • Søskentreff for ungdommer 13 – 25 år i Bergen

Andre aktiviteter:

• Søskengruppe 10–12 år i samarbeid med Autismeteamet 14.september
  • Dagsseminar 30. september med tema: Kjønnsdivergens og seksualitet. Utgår på grunn av uforutsette hendelser.
  • Høstseminar 1.oktober med tema: Mestringsstrategier/teknikker, hjelp/selvhjelp, støttetiltak samt Familieperspektivet.
  • Pizzatreff på Voss
  • Pizzatreff i Bergen
  • Klatring i Os
  • Biljardkveld i Os
  • Dagskurs i Kajakkpadling 26.september
  • Familietreff Vannsportsenteret i Skjoldabukta 25. spetember
  • Webinar 15. september, informasjon om Milla says, en helt unik app. For alle medlemmer som benytter kommunikasjonshjelpemiddel for Tegn Til Tale eller ønsker å lære om dette.
  • Medlemskveld 9. november med Avlasting som hovedfokus
  • Medlemskveld 30. november med ? hovedfokus

Minner om at hver enkelt er ansvarlig for en selv og evt. barn, samt at all deltagelse på Autismeforeningen sine aktiviteter skjer på eget ansvar.

For å benytte tilbudene må alle deltakerne, barn og voksne, være medlem i Autismeforeningen (hovedmedlem, den personen i husstanden som er over 18 år, eller husstandsmedlem).

Pris for medlemskap er 400 kr per år for hovedmedlem og 50 kr per år for husstandsmedlem. Er du ikke medlem, men ønsker å melde deg inn? Det kan du gjøre her:  Autismeforeningen – Innmeldingsskjema (jotform.com)

Vi ønsker å gi alle våre medlemmer et tilbud, økonomi skal ikke være et hinder for deltakelse på våre aktiviteter. Dersom du har behov for fritak for egenandel, ta kontakt med oss på mail: hordaland@autismeforeningen.no eller ring: 905 13 434, så finner vi en løsning.