Filmen om Ervin

Autismeforeningen, Hordaland fylkeslag, har i samarbeid med Gaia film gleden av å invitere til visningen av filmen om Ervin og påfølgende debatt. Visningen vil være gratis for medlemmer av Autismeforeningen, ikke-medlemmer betaler kr 150,- Alle må for øvrig forevise billett. Billetter kjøpes hos TicketCo. Medlemmer av Autismeforeningen kan henvende seg til Elisabeth Johansen (elisabeth.johansen@autismeforeningen.no, eller tlf nr 91104551) for å få tilsendt kode som registreres i feltet «kampanjekode», billetten blir da gratis.

Visningen blir på Cinemateket, USF Verftet, lørdag 21. september kl. 15:00 -17:30

Det blir debatt i etterkant av filmen og vi er så heldige at vi har fått følgende til å stille til debatt:

Benedikte Løvli, mamma til Ervin

Oddny Miljeteig, gruppeleder for SVs bystyregruppe, Bergen kommune

Linn Kristin Langley Engø, byråd for skole, barnehage og idrett (AP)

Janicke Kilian, byombud Bergen kommune

Petter Myhrer-Næss, familieterapeut

Debatten ledes av Asbjørn Leirvåg, journalist

Tema for debatten vil være hverdagsliv/familieliv.

Kort om filmen:
Ervin hadde normal utvikling fram til han var 3 år, men plutselig i løpet av noen måneder forsvant ordene og andre tillærte sosiale ferdigheter. Først bare enkelte bokstaver, så hele ord og tilslutt ble han helt stille. ERVIN er et observerende portrett av en familie med et autistisk barn vi følger i en periode nesten 2,5 år. I filmen får vi et innblikk i en krevende hverdag og sårbarheten i møte med den ”normale” verden. Vi følger familien i søken etter et nytt landskap å kommunisere i. Et skjørt grenseland mellom det å gi opp, og samtidig ha håp og ambisjoner for barnet og fremtiden.