E-sport

Autismeforeningen, Hordaland fylkeslag, fortsetter i høst å støtte våre medlemmer som ønsker å drive med E-sport. Bergen Stupeklubb etablerte i vår Bergens første E-sport Akademi, Bergeni E-sport. De tilbyr gaming kombinert med fysisk trening.

Bergen Stupeklubb introduserer et helt nytt kurskonsept, spesialutviklet for ungdom som kanskje ikke er så fysisk aktive, men bruker mye tid til gaming/E-Sport.

Tilbudet er en unik kombinasjon av:

• Fysisk trening i AdO Arena:
    • Motorikk/koordinasjon
    • Styrke rygg,nakke og håndledd
    • Kondisjon
    • E-Sport trening hos Playwell:
    • strategi
    • lagspill

Dette vil gi kursdeltakerne mulighet til å treffe andre ungdom med samme interesser og utvikle sine ferdigheter innen E-Sport, samtidig som man får fysisk trening og aktivitet.

Målgruppen er både de som har lyst til å drive E-Sport som en fritidsaktivitet, men også de som har ambisjoner om å utvikle seg til konkurransespillere og delta i konkurranser under stevner.

Kursene starter den 13.8.2019, og man melder seg på et kurs som da omfatter både fysisk trening og E-Sport trening.

Det vil bli holdt hver uke, men slik at den ene uken er i AdO og neste uke hos Playwell.

De av våre medlemmer som kan være interessert i å delta i dette, kan ta kontakt på hordaland@autismeforeningen.no. Våre medlemmer vil få en betydelig rabattert pris. Man melder seg på via nettsiden til Bergeni E-sport, betaler kursavgift på 3900 kr samt kontingent til Bergen stupeklubb på 400 kr. Ved fremvist kvittering vil Autismeforeningen refundere 2400 kr. Det forutsetter naturligvis at den påmeldte er medlem i Autismeforeningen.

Logg inn