Bergen E-sport akademi

Autismeforeningen, Hordaland fylkeslag, har inngått et samarbeid med Bergen Stupeklubb, som nylig har etablert Bergens første E-sport Akademi, Bergeni E-sport. De tilbyr gaming kombinert med fysisk trening.

Bergen Stupeklubb introduserer et helt nytt kurskonsept, spesialutviklet for ungdom som kanskje ikke er så fysisk aktive, men bruker mye tid til gaming/E-Sport.

Tilbudet er en unik kombinasjon av:

• Fysisk trening i AdO Arena:
    • Motorikk/koordinasjon
    • Styrke rygg,nakke og håndledd
    • Kondisjon
    • E-Sport trening hos Playwell:
    • strategi
    • lagspill

Dette vil gi kursdeltakerne mulighet til å treffe andre ungdom med samme interesser og utvikle sine ferdigheter innen E-Sport, samtidig som man får fysisk trening og aktivitet.

Målgruppen er både de som har lyst til å drive E-Sport som en fritidsaktivitet, men også de som har ambisjoner om å utvikle seg til konkurransespillere og delta i konkurranser under stevner.

Kursene starter den 14.3.2019, og man melder seg på et kurs som da omfatter både fysisk trening og E-Sport trening.

Det vil bli holdt hver uke, men slik at den ene uken er i AdO og neste uke hos Playwell.

De av våre medlemmer som kan være interessert i å delta i dette, kan ta kontakt på hordaland@autismeforeningen.no. Våre medlemmer vil få en betydelig rabattert pris. Man melder seg på via nettsiden til Bergeni E-sport, velger gruppe 1 ved påmelding, betaler kursavgift på 3500 kr samt kontingent til Bergen stupeklubb på 400 kr. Ved fremvist kvittering vil Autismeforeningen refundere 2000 kr. Det forutsetter naturligvis at den påmeldte er medlem i Autismeforeningen.