Hjem

#GLEDESDRYPP

#GLEDESDRYPP er en sosiale medier kampanje som skal sette fokus på de små tingene i hverdagen. Du kan delta i kampanjen ved å dele et innlegg på TikTok, Facebook eller Instagram med #GLEDESDRYPP og @autismeforeningen_i_norge (@autismeforeningen på TikTok).

Livet er ikke lett. Samfunnet er tilrettelagt for nevrotypiske hjerner, og det kan være vanskelig å ha en hjerne som fungerer litt annerledes.

Personer med en autismespekterdiagnose har større sannsynlighet for utvikle psykiske lidelser og plager.

Det er slitsomt å kjempe for tilrettelegging samtidig som man må håndtere alle utfordringene livet serverer på løpende bånd. Mange av våre medlemmer har sammensatte utfordringer, og sliter med å lage en hverdag.

Men selv om livet er vanskelig opplever de fleste av oss gledesdrypp i blant.

Et glesdesdrypp kan være et øyeblikk hvor du på egenhånd klarer å skru av verdens forventninger og bare være deg selv.

Du kan skru opp musikken og danse.

Eller sette på støykansellerende hodetelefoner og dempe lyset.

Det kan være en tacolefse med alle de riktige ingrediensene i helt riktig rekkefølge eller en skuff som endelig er perfekt sortert.

Vi vil løfte fram de små tingene som gjør livet bedre. Med denne kampanjen vil vi nyansere samtalen om psykisk helse, dele tips, triks, lifehacks og spre gledesdrypp.

Vi vil utfordre deg til å kjenne etter hvilke ting som gir deg et gledesdrypp i hverdagen og dele det i sosiale medier.

Alle som deltar i kampanjen vil være med i trekningen av opplevelsesgavekort, og framover vil vi lansere ulike temakonkurranser. Hvert innlegg med #GLEDESDRYPP hvor du tagger Autismeforeningen i Norge er et lodd i trekningen. Det er ingen begrensninger på hvor mange innlegg du kan dele så her er det bare å være kreativ og dele i vei!

Verktøykasse for tillitsvalgte