Friluftsleir for ungdom for 15 – 19 år

Autismeforeningen i Norge inviterer deg som er medlem til friluftsleir for ungdom mellom 15 og 19 år med en autismespekterdiagnose (ASD). Dette blir en aktiv og fin helg der du kan være sammen med andre med ASD, og hvor det meste av tiden tilbringes ute med friluftsaktiviteter.

Innholdsfortegnelse

Hva skjer?
Målet med leiren er at man kan møte andre unge med ASD, og å være en positiv og hyggelig opplevelse for deg. Leiren vil by på mange ulike aktiviteter som fisking, kajakk padling, sette opp telt/lavvo, bålkunnskap og matlaging ute.

Dato: 7. – 9. august 2023
Sted: Nordtangen, Horgenmoen 86, 2750 Gran
Målgruppe: Ungdom 15 – 19 år (videregående skole) med autismespekterdiagnose (ASD)
Søknadsfrist: 20. mai 2023.

Søknadsskjema finner du her

Søknad om deltakelse
For å kunne søke/delta på sommerleiren du ha betalt medlemskontingenten for 2023. Hvis du er interessert i å delta må du søke skriftlig. De som får tilbud om plass på leiren, vil få et brev hvor vil vi gi flere opplysninger og detaljer om oppholdet. Et endelig og detaljert program sendes til de som har fått plass på leiren så snart det er klart. Alle som søker om plass til leiren, vil få et svar fra oss uansett om man får plass eller ikke. Svarbrevet blir sendt ut etter søknadsfristen som er 20. mai 2023.

Reise og opphold
Utgifter til reisen (fly, tog, og buss, men ikke taxi), leiropphold og måltider betales av Autismeforeningen. Flybilletter bestilles av sekretariatet i Autismeforeningen. Dersom du kommer med bil, må dette avklares/avtales med oss først.

Autismeforeningen har ingen mulighet til å ha ansvaret for den enkelte deltakeren. Det er mulighet for å ha med ledsager hvis dette er nødvendig.

Overnatting skjer på leirstedet og du må kunne dele rom med andre deltakere. Det er også mulig å overnatte i telt eller lavvo sammen med andre leirdeltakere.

Egenandelen pr. deltaker/ledsager er på 1500 kroner.

Annen informasjon
Det kan være mange som søker, og det er kun 15 plasser. Det er derfor veldig viktig at hvis du får tilbud om plass på leiren at du faktisk kommer. Oppholdet varer fra ettermiddag 7. august og avsluttes ettermiddag 9. august.

Har du har noen andre spørsmål som gjelder leiren, kan du kontakte sekretariatet på e-post: post@autismeforeningen.no

Verktøykasse for tillitsvalgte