Friluftsleir

Autismeforeningen i Norge inviterer deg som er medlem til friluftsleir for ungdom mellom 16 og 20 år med en autismespekterdiagnose (ASD). Dette blir en aktiv og fin helg der du kan være sammen med andre med ASD, og hvor det meste av tiden tilbringes ute med friluftsaktiviteter.

Hva skjer?
Målet med leiren er at man kan møte andre unge med ASD, og å være en positiv og hyggelig opplevelse for deg. Helgen vil by på mange ulike aktiviteter som fisking, kajakk padling, sette opp telt/lavvo, bålkunnskap og matlaging ute.

Dato: 26.-28. august
Sted: Skåtøy, Kragerø kommune, Vestfold
Målgruppe: Ungdom mellom 16 og 20 år med en autismespekterdiagnose (ASD)

Søknad om deltakelse
For å kunne søke/delta på høstleiren må du ha betalt medlemskontingenten for 2022. Hvis du er interessert i å delta må du søke skriftlig. De som får tilbud om plass på leiren, vil få et brev hvor vil vi gi flere opplysninger og detaljer om oppholdet. Et endelig og detaljert program sendes til de som har fått plass på treffet så snart det er klart. Alle som søker om plass til leiren vil få et svar fra oss uansett om man får plass eller ikke. Svarbrevet blir sendt ut i midten på juni.

Søknadsskjema åpner 1. mai. Du finner søknadsskjemaet her.

Reise og opphold
Utgifter til reisen (fly, tog, og buss, men ikke taxi), leiropphold og måltider betales av Autismeforeningen. Flybilletter bestilles av sekretariatet i Autismeforeningen. Dersom du kommer med bil må dette avklares/avtales med oss først.

Autismeforeningen har ingen mulighet til å ha ansvaret for den enkelte deltakeren. Det er mulighet for å ha med ledsager hvis dette er nødvendig.

Overnatting skjer i en hytte, så du må kunne dele rom med andre deltakere. Det er også mulig å overnatte i telt eller lavvo.

Egenandelen pr. deltaker/ledsager er kr. 1500,-

Hvis du er interessert i å delta må du søke skriftlig
Frist for å søke plass på høstleiren «Friluftsliv for ungdom med ASD» er 1. juni 2022. Svar på om du har fått plass – eller ikke vil bli sendt ut i midten på juni.

Søknadsskjema finner du her.

Det vil være mange som søker, og det er kun 10 plasser. Det er derfor veldig viktig at hvis du får tilbud om plass på leiren at du faktisk kommer. Oppholdet varer fra fredag ettermiddag og avsluttes søndag ettermiddag. Har du har noen andre spørsmål vedrørende arrangementet, kan du kontakte sekretariatet på e-post: post@autismeforeningen.no

Logg inn