Foreldregruppe Øvre Romerike

Litt om oss

Behovet for et foreldrenettverk på Øvre Romerike har vokst etter hvert som innbyggertallene også har økt, og målet da vi startet opp i mars 2010 var å skape en møteplass hvor vi kunne dele tanker, bekymringer og gleder med foreldre i samme situasjon fra vårt eget distrikt.

Det har vi klart, og gruppen har vokst jevnt og trutt til 15 medlemmer fra forskjellige kommuner.

Vi pleier å være mellom 4-6 nye og gamle på treffene våre, og er således fremdeles i ”bli kjent” fasen.  Det er stor raushet i gruppen; medlemmene kommer når de har anledning eller overskudd. Her sitter den befriende latteren løst, men det er også rom for å felle en tåre.

Det er ingen forutsetning for å bli medlem at barnet har fått en offentlig diagnose. Tvert i mot kan det være ekstra godt å lette hjertet i en gruppe hvor man møter mennesker som forstår og lytter, og som kan yte støtte i en tøff utredningsfase.

Aldersspennet blant barna er stort; fra de minste til helt voksen. Erfaringene vi høster fra dette er uvurderlig!

Hva skjer i høst?

I gruppen vår har det vært stor stemning for at familiene etter hvert skal treffes. Mange av barna våre savner en venn, eller trenger sosial trening, og vi vil utover høsten og vinteren arrangere ulike sammenkomster i tillegg til de ordinære møtene.

Håpet er at vi med tid og stunder skal bli trygge nok på hverandre til å kunne fungere som støttespillere når lengselen etter en time-out melder seg. Så her er det bare å ta kontakt hvis du trenger litt avlastning eller ønsker å bidra med noen timer av fritiden din!

Aktiviteter høst og vinter 2010 (nærmere info blir lagt ut på fylkeslagets nettsider):

• Skogtur med innlagte poster og grilling
  • Tur til Hoppeloppeland i Lillestrøm, evt. Hurlumheihuset på Kolbotn
  • Bading i Ankerskogen svømmehall (oppvarmet basseng)
  • Foredrag

Her holder vi til

Treffene foregår onsdager 1 gang i måneden på Nebbenes Nord ved E6 i Eidsvoll hvor vi har et møterom til disposisjon.  Klikk her for kart og veibeskrivelse.  Foreningen står for kaffe og te, men det serveres både varm- og kaldretter for den som ønsker en matbit.

Lurer du på noe? Ønsker du å være med på et treff?

Ta kontakt med Ellen på tlf. 952 22 229, eller e-post ellen [krøllalfa] biopharma.no,
eller bare møt opp. Du finner oss i underetasjen på møterom 1.

Vi ønsker alle nye og gamle medlemmer hjertelig velkommen!

Del på Facebook