Foreldregruppe Nedre Romerike

Hvem er vi?

Foreldregruppa på Nedre Romerike ble etablert i høst 2005. Vi har per i dag cirka 25 medlemmer som kommer på treff når de har lyst og anledning. Vi pleier å være minst seks foreldre per gang. Gruppa har en fin stemning og det er alltid koselig å treffe gamle og nye medlemmer.

Medlemmene våre kommer fra forskjellige kommuner, og av og til fra et annet fylke! De fleste er mødre til skolebarn eller tenåringer, men både fedre og de som har yngre eller eldre barn er selvsagt hjertelig velkommen. Mange kommer for første gang før barnet får en offisiell diagnose, og de får god støtte i utredningsprosessen.

Hvor treffes vi?

Vi pleier å treffes på en restaurant i Lillestrøm.  De fleste bestiller kaffe eller noe annet å drikke, pluss kake eller forrett hvis det frister. På juleavslutninger pleier vi å spise middag sammen.  Juleavslutning 2010 er på Restaurant Fryd, Torvet 3 i Lillestrøm.

19. oktober 2010 arrangerte vi treff på Klimt Café for første gang.  Klimt ligger i Storgata 23 i Lillestrøm.  Vi hadde et avskjermet rom i 2. etasje.  Klikk her for kart og ruteplanlegger.

Vi har også hatt hatt treff på Jekyll & Hyde Restaurant & Bar i Brøtergata 2 i Lillestrøm. Klikk her for kart og ruteplanlegger.  Jekyll & Hyde har nydelig mat (se menyen her).

Parkering i Lillestrøm er gratis etter kl. 20.  På nettsiden til Skedsmo Parkering AS finner du både parkeringsinformasjon og et kart over parkeringplasser i Lillestrøm sentrum.

Hva gjør vi sammen?

Vi pleier å starte treffet med å gå rundt bordet, og alle forteller om noe positivt som har skjedd siden sist. I løpet av kvelden får vi også dele våre bekymringer og utfordringer med de andre i gruppa. Mottoet vårt er at alle skal føle seg litt bedre når de drar hjem enn da de kom.

Noen ganger prøver vi å bruke litt tid på et bestemt tema, og cirka en gang i året leier vi inn noen som kan holde et interaktivt foredrag for oss. I 2008 hadde vi "spørsmål og svar" kveld med Torill Fjæran-Granum fra Spiss, og i 2009 fikk vi faglig påfyll om søskenproblematikk ved Eli Marte Rusten. Vi bruker også hverandre som ressurs, f.eks. ved å bruke maillista til å stille spørsmål eller dele tips.

Vi synes det er kjekt å ha et slikt nettverk, og det hjelper ungene våre å bygge nettverk også. Noen av medlemsfamiliene våre har vært på besøk hos hverandre, og ungene setter pris på å treffe andre som deler interessene sine. I 2010 tok gruppa intiativ til et pizzatreff for ungdom, og vi håper å kunne arrangere flere slike aktiviteter.

Når er neste treff?

Det er aldri lenge til neste treff. Foreldregruppa på Nedre Romerike møtes omtrent en gang i måneden, bortsett fra i sommerferie og advent. Innkalling sendes via epost.

Kontaktinformasjon

Hvis du har lyst til å bli med på treff eller hvis det er noe du lurer på, ta kontakt med Ann Margret:

mobil: 481 40 541
epost: