Foredrag i Sørum

Sørum rådhusMandag 14. oktober 2013 arrangerte Sørum kommune en temakveld for støttekontakter og andre interesserte. Kommunen ønsket å sette fokus på Asperger syndrom, og fylkeslaget ble spurt om å holde et foredrag på cirka en time, etterfulgt av spørsmål i plenum. Det var nestleder Lora Rypern som fikk oppdraget.

Temakvelden trakk rundt 50 engasjerte deltakere – støttekontakter, fritidskontakter og helsesøstre samt ansatte fra Frogner SFO, omsorgsboliger og Norasonde.

Lora startet med å fortelle litt om hva Autismeforeningen har å tilby kommunale ansatte.  Ellers var foredraget delt i fire temaer:

1.  Hva er typiske diagnosetegn?
2.  Hvordan møte dette på en god måte? Hvordan være en god støttespiller/voksenperson?
3.  Hvordan bidra til positiv sosial trening?
4.  Hvordan kommunisere best mulig?

Klikk her for å se powerpoint presentasjonen

Logg inn