Brev til Stortingspolitikere

Som en del av markeringen av Verdens Autismedag har vi valgt å sende et informasjonsbrev til relevante stortingspolitikere. Brevet ble sendt til alle medlemmer av Arbeids- og sosialkomiteen, familie- og kulturkomiteen, helse- og omsorgskomiteen, kommunal- og forvaltningskomiteen og utdannings- og forskningskomiteen. I tillegg ble brevet sendt til alle stortingsgruppene, hvor vi også forespurte møter.

Målet med utsendelsen er at de som styrer landet vårt skal ha grunnleggende kunnskap om hva ASD er og hvilke rammer som må på plass for at våre medlemmer skal kunne ha varig god livskvalitet. I brevet viser vi til de to store politiske utredningene på autismefeltet de siste årene og  konkretiserte tre politiske krav som er særlig viktig å få implementert framover.

Brevet kan leses her: Verdens autismedag 2. april

Verktøykasse for tillitsvalgte