Medlemskap i Autismeforeningen

På Landsmøtet i 2018 ble det bestemt det skal være to medlemskap i Autismeforeningen.

Hovedmedlemskap er for alle som er 15 år eller eldre og ønsker å være selvstendig medlem av foreningen. Hovedmedlemmer får tilsendt medlemsbladet «Autisme i Dag» kostnadsfritt. Kontingenten for hovedmedlemskap er kr. 400,- per år.

Hustandsmedlemskap er for alle som bor i samme husstand som et hovedmedlem og får ikke tilsendt medlemsbladet. Alle som er 15 år eller eldre skal selv bestemme om de ønsker å være medlem av foreningen. Barn under 15 år kan bli meldt inn i foreningen av sine foreldre eller foresatte. Kontingenten for husstnadsmedlemskap er kr. 50,- per år.

For organisasjoner som ønsker å få tilsendt medlemsbladet «Autisme i Dag» kan de være abonnenter. Dette gir ikke medlemskap eller demokratiske rettigheter i foreningen. Abonnement koster kr. 300,- per år.