Lokale markeringer på Verdens Autismedag

2.April er FN dagen for bevissthet rundt autisme, og lokallagene arrangerer ulike aktiviteter over hele landet for å markere dagen. Her finner du en oversikt over arrangementer i regi av Autismeforeningen.

Har ditt lokallag et arrangement som ikke er med i oversikten? Send en e-post til post@autismeforeningen.no

Lokale arrangementer

I Akershus arrangerer lokallaget filmvisninger på Ski Kino

Lokallaget i Vest Agder arrangerer treff på Jegersberg gård i Kristiansand. Der blir det blant annet påskeverksted og brettspill.

Vestfold arrangerer et åpent digitalt møte hvor forskere deler snakker om funnene i en studie av EIBI.

Østfold lokallag har invitert sine voksne medlemmer med ASD til dansefest på kulturhuset. Påmeldingsfristen har gått ut, men følg deres Facebookside for informasjon om kommende arrangementer.

I Bergen arrangerer Hordaland lokallag familiedag for sine medlemmer i klatreparken Høyt og Lavt. Mer informasjon om arrangementet og påmelding finner du på dere Facebook side.

I Skien markerer Telemark lokallag dagen med et lys-tog rundt Hjellevannet fredag kveld. Mer informasjon om arrangementet samt påmelding finner dere her.

Lokallaget i Oslo markerer dagen med et sosialt arrangement og inviterer til tur rundt Sognsvann. Se mer informasjon på Facebooksiden.

Verktøykasse for tillitsvalgte