– Kompetansen har vært litt for langt unna barna

Da kunnskapsminister Guri Melby selv jobbet som lærer på videregående skole, savnet hun informasjon om hva en autismediagnose innebar. Du kan lese intervjuet med Guri Melby i den nyeste utgaven av «Autisme i dag».

I denne utgaven har vi også høyere utdanning som tema. Du kan blant annet lese om hvilke rettigheter man har krav på, hvordan tilrettelegging av studiehverdagen gjøres ved NTNU, samt et leserinnlegg som beskriver studentlivet med en utviklingsforstyrrelse på autismespekteret.

Dersom du er medlem skal du ha mottatt Autisme i dag per e-post. Har du ikke mottatt det, kan du ta kontakt med administrasjonen: post@autismeforeningen.no

Dersom du ikke er medlem, kan du melde deg inn i foreningen: Meld deg inn her!

Verktøykasse for tillitsvalgte