Aspergertreff på Kongsvinger festning

Autismeforeningen, Hedmark fylkeslag inviterer til treff for ungdom/voksne personer som selv har Asperger syndrom

Dato:           Lørdag 11.mai kl.11.30 til søndag 12.mai kl.14.30

Avreise fra Hamar. Alle deltagere fra Hamar og omegn hentes på busstasjonen i Hamar med minibuss. Kjersti eller Anki kommer med bussen og  møter dere. Deltager fra Kongsvinger distriktet møter på festningen kl .11.30

Sted:            Festningen Hotel & Resort, Kongsvinger

Lørdag 11.mai

kl 11.30 Ankomst Kongsvinger

kl.12.00        Kort presentasjon av hverandre og programmet

kl.13.00-14.00   Lunsj

kl.14.30-15.30 Omvisning med guide på Kongsvinger Festning

Kl.15.30      Kaffe, mineralvann og frukt serveres på konferanserommet

Kl.19.00        Middag

Kl.20.00        Fellessamling på hotellet i konferanserommet Bakeriet.

Søndag 12.mai

Kl.08.30        Frokost

Kl.09.30        Evaluering av treffet.

Kl.10.30        Rydde ut av hotellrommet.

Kl.11.00        Tid til å besøke museet på Kongsvinger festning

Kl.13.00        Lunsj

Kl.14.30        Hjemreise. Bussen til Hamar går 14.30

Det kan hende vi må foreta endringer i programmet.

Autismeforeningen i Hedmark inviterer til treff for ungdom/voksne som har diagnosen Asperger syndrom. Dette er ikke et fagseminar, men et treff der ungdom/voksne personer med Asperger syndrom kan møte andre med samme diagnose. Det er plass til 15 deltakere.

Treffet er hovedsakelig for deg som klarer deg uten ledsager og som synes det er greit å overnatte uten pårørende på hotellet, og uten at dette blir en for stressende opplevelse.  Dersom du er avhengig av tilsyn må de også delta på treffet.

Målet med treffet er å bli kjent med flere som har samme diagnose, og at treffet skal være en positiv og hyggelig opplevelse.

Nedre aldersgrense for og delta er 17 år.

Autismeforeningen, Hedmark fylkeslag kan ikke ha det faglige eller medisinske ansvaret for den enkelte deltakeren. Noen styremedlemmer i Autismeforeningen Hedmark fylkeslag vil være tilstede hele helgen og på bussen.

Kostnader: Utgiftene til hotelloppholdet, alle måltider med mineralvann eller vann betales av Autismeforeningen, Hedmark fylkeslag. Reiseutgiftene til og fra oppmøtested må du betale selv. Det vil være en egenandel på 100 kr for å sitte på med bussen fra Hamar og tilbake. Ønsker du å kjøpe brus, snacks og lignende utenom måltidene, må du også betale dette selv.

Påmelding: Innen søndag 7.april 2019.  Alle vil få svar om du har fått plass eller ikke, søndag 14.april. Bruk vedlagte påmeldingslink: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DQSIkWdsW0yxEjajBLZtrQAAAAAAAAAAAAEiJ7y7UBFUNE1HOENHRVlZNkwyUFJRVk5aMFBZM1BWNC4u

Spørsmål?   Send en e-post til hedmark@autismeforeningen.no

Autismeforeningen, Hedmark fylkeslag