Temakveld for voksne med ASD

24. mai 2023
Utløpt!
18:30 - 20:30

Bli med og snakke og lære om sanseinntrykk sammen med andre som har Asperger/autisme! Du får også innblikk i hvordan det vil være å delta på lokallagets kommende gruppekurs (nærmere informasjon kommer).

Målgruppe
Målgruppa er kvinner og menn på autismespekteret fra 19 år og oppover (helst ikke lenger elev på videregående skole). Det viktigste er at deltakerne er motivert til å delta selvstendig. En ledsager kan bli med til døra men må vente et annet sted, f.eks. på Triaden storsenter (som er 3-4 minutters gange fra Spiss).

Tema og struktur

Kveldens tema er sanser og sanseinntrykk. Nine Jentoft Træland og Steinar Skomedal fra Spiss leder temakvelden for å gi faglig opplæring og sikre et godt gruppesamspill rundt temaet. En del av tiden brukes til å snakke fritt om temaet. Deltakerne kan stille spørsmål, fortelle om erfaringer, gi innspill og lignende.

Samtalekort (Spiss Fuelbox ASD) brukes også. Kortene består av spørsmål i forskjellige kategorier. Et kort plukkes ut og sendes rundt bordet slik at alle får sagt noe om spørsmålet. Det er helt greit å si «pass» og sende kortet videre dersom man ikke vil svare (uten å måtte forklare hvorfor).

Når
onsdag 24. mai 2023, kl. 18.30-20.30.

Hvor:
På Spiss i Rådmann Paulsensgate 30, 1461 Lørenskog. Rull ned her for kart og informasjon om parkering og kollektiv reise.

Pris og servering:
Gratis, men det forutsetter at du er medlem i Autismeforeningen (bli medlem i dag!). Vi serverer kjeks, frukt/grønnsaker og te/kaffe. Hvis du vil ha noe annet må du ta det med deg.

Påmelding:
Fyll ut skjemaet så snart som mulig (fortsatt ledig plass pr. 22. mai).

Tildeling av plassene:
Plass er begrenset til 15 personer. De som har tidligere meldt interesse i gruppekurset prioriteres men utover det tildeles plassene etter førstemann til mølla-prinsippet. Alle får beskjed om plass innen en uke før temakvelden.

Spørsmål:
Hvis du har spørsmål om temakvelden, ta kontakt med Lora på lora.ain.akershus@gmail.com eller tlf. 975 00 965.