Skytetrening m/sikkerhetskurs på Ringerike!

Somma Skytebane

Kristinesvei, 3525 Hallingby

30. jan 2023
Utløpt!

Hei, og velkommen til skytetrening m/sikkerhetskurs!

Nedre aldersgrense 10 år.

All info i arrangementet bør leses.

Vi har nå vært så heldige at vi har fått et samarbeid med Ådal skytterlag om tilrettelagt skytetrening, sånn at vi har kunnet lage en ny aktivitet som vi tror mange kan ha glede av. Det er forsket på dette med skytetrening, og det har vist gode resultater på skole mtp at konsentrasjonen tar seg opp. Det de lærer på treningen tar de med seg videre inn i andre ting de holder på med. Så her er det mange gode grunner til å få med seg barna på en halvannen time med litt teori og skyting. Pauser blir lagt til underveis.

Det er også sånn at det er rullestolheis ned til innendørsbanen vi skal skyte på etter end teori hver kveld. Så her ligger det virkelig tilrette for at alle skal kunne delta. Uansett hvilken tilrettelegging man måtte ha.

Kvelden blir lagt opp sånn at det vil være teori først, og deretter skyting nede i kjelleren på skytterhuset. All info fra kveld til kveld vil komme i Spond som dere får tilgang til når dere mld dere på. Jeg videresender all info til ungdomsgruppeleder, slik at hun legger dere til etterhvert. Ved å gå inn på Spond kan dere forberede barna på hva som skal skje fra gang til gang. Info om første kveld blir lagt ut der 1 januar kl. 17.00. Under hver aktivitet på spond ser dere hvilke dato og klokkeslett neste info blir lagt ut.

Det er viktig å informere barna om at denne teorien må man igjennom for å få lov til å være med på skytingen. Dette er obligatorisk for skyttere og ledsagere som er med hver gang. Alt handler om sikkerhet. Alle skal føle seg trygge.

Hver deltaker ha med seg ledsager. Dette skal være den samme som kan være med alle gangene. Nettopp pga sikkerheten på skytebanen. Visse unntak gis, men dette må avklares med kursleder.

Av utstyr trenger man kun å ha med seg eget hørselvern. Da det ikke er så mange til utlån til alle foreldre/ledsagere og barn.

Link til påmeldingsskjema finner du HER

Påmeldingfristen er satt til 22 desember i første omgang(mulig den forlenges siden undertegnede har vært syk og det nå er knapp med tid igjen), og påmeldingen er bindende.
Om man er forhindret fra å komme en gang skal dette mld ifra til Gro Iren på mail: gro.i.j.stenberg@autismeforeningen.no eller på sms til 92438171

Egenandelen er på 50,- pr kveld. Vippses til 705368/skyting

Vi ønsker dere hjertelig velkommen til hyggelig samvær sammen med Ådal skytterlag og oss.

PS! Trenger dere veibeskrivelse så er det bare å ta kontakt med meg.

Mvh Gro Iren!