Skogstur og grilling med AuNa

10. apr 2023
Utløpt!
11:30 - 14:30

Mandag 10. april (2. påskedag) krysser vi fingrene for godt vær, og inviterer voksne autister uten ledsager til skogstur og grilling i Sarpsborgmarka! Arrangementet er gratis.

Dato: mandag 10. april
Klokkeslett: 11.30 – ca 14.30
Sted: Sarpsborgmarka. Oppmøte på parkeringsplassen v/ SOL-hytta, Geværveien 14, 1710 Sarpsborg.
Påmelding via dette påmeldingsskjema.

Kle deg etter været, ta med sitteunderlag, og det du ønsker av drikke, snacks og grillmat til deg selv. Vi har med engangsgriller. De er ikke så store og blir ikke like varme som store griller, så mat som ikke trenger lang tid eller mye varme egner seg best, f.eks. pølser, burger, pinnebrød osv. Vi sørger for allergivennlig, kjøttfri og/eller svinefri grill om noen behøver det (om du behøver dette, eller annen tilrettelegging, så oppgir du dette i påmeldingsskjemaet).

Vi møtes på parkeringsplassen ved SOL-hytta kl. 11.30, og går sammen til Appelsintoppen i Sarpsborgmarka (1,2 km), hvor vi griller sammen. Ca 14.15 går vi tilbake til parkeringsplassen v/ SOL-hytta.

Istedenfor snakke-skiltene vi har brukt tidligere har vi i dag med snakke-armbånd.
De fungerer på samme måte som skiltene, med en rød og en grønn side, men uten mulighet for å skrive interesse på. Snakke-armbåndene har vi for at det skal være lett å si ifra om man trenger å være litt i fred, og lett for andre å vite om det er ok å ta kontakt, slik at det kan føles trygt å delta selv om man opplever at det å prate av og til kan være for vanskelig. Trenger du å være litt i fred, og synes det er vanskelig å si ifra, så kan du bare vise fram den røde siden av armbåndet 🙂
Kom gjerne bort og lån et armbånd for arrangementet. Har du fått med et hjem tidligere, så bruk gjerne det.

For spørsmål, ta kontakt på marlene.martin@autismeforeningen.no

Vi gleder oss masse til tur, og håper vi ser deg der!